Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-27, 19:52   #1
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard Ny version av openrails!

Ja, det har släppts en ny version nu. Det är fortfarande tidig beta, så programmet är fullt av buggar. Jag har testat lite, och är imponerad... Det är som MSTS, samma rutter, samma tåg, allting är egentligen samma sak. Men det är ändå mycket "mjukare och rundare" om någon förstår. Dessutom mycket mer välgjorda vädereffekter, så som regn. Det här kommer att bli ruskigt bra!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 20:08   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

och deras hemsida rejält uppfräschad... Imponerad på fler sätt, inte minst för att det redan finns en ordentlig manual på 40 sidor med intressant innehåll. Support för 4 cpu-kärnor, nice...

här tittar man:

http://www.openrails.org/

__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2010-05-27 klockan 20:22.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 20:32   #3
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Intressant att dom använder XNA, för övrigt verkar detta intressant, synd bara att mina MSTS skivor är trasiga, annars hade jag provat det.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 21:16   #4
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
och deras hemsida rejält uppfräschad... Imponerad på fler sätt, inte minst för att det redan finns en ordentlig manual på 40 sidor med intressant innehåll. Support för 4 cpu-kärnor, nice...

här tittar man:

http://www.openrails.org/

Hej Mazz
Kanske på tiden att du tänker om och börjar använda och bygga till MSTS igen

Jag tänker i första hand på dina fina C3g, som inte är riktigt färdiga och så naturligtvis ser jag fram emot LOD på dina signaler
Bifogade bilder
Filtyp: jpg C3g_fel.jpg (108.8 KB, 94 visningar)
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 22:12   #5
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej Mazz
Kanske på tiden att du tänker om och börjar använda och bygga till MSTS igen

Jag tänker i första hand på dina fina C3g, som inte är riktigt färdiga och så naturligtvis ser jag fram emot LOD på dina signaler

Hihi, ja MSTS vägrar ju att slänga in handduken, så man kanske får tänka om ja...

vem blir först med bilder från JBJ2, KMJ3, NMJ, Trollhättan från OR?


***

Några saker som jag speciellt gillar med OR:s roadmap:

  • Multipla "viewers", dvs tågklarerare kan om ha en egen scen för att lägga tågvägar... samma med 2D-spårplan
  • Att man uttalar att man prioriterar det "järnvägsmässiga" före eye-candy
  • Multiplayer
  • från grunden utnyttjar upp till 4 cpu
  • AI som redan nu kopplar av vagnar
Spännande är det...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2010-05-27 klockan 22:23.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 22:36   #6
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

ja OR känns lovande.

Jag gillar speciellt att dom har stöd för flera kärnor, men jag reagerar över att dom planerat att lägga in en Multiplayer, det är väldigt svårt att få in i ett spel i huvudtaget, Men det är ju inga beginers så det ska nog lösa sig, men jag följer med stort intresse vad dom presenterar på den punkten, då det är väldigt avancerat att bygga upp ett fungerande system för det.

Jag tycker även att det är intressant att dom använder sig av XNA som jag själv ska börja arbeta med till hösten.

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2010-05-27 klockan 22:39.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009