![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Dags att ta farväl av X1. Lägg gärna ut bilder på X1 bådde nya och gammla ifrån X1ornas glansdagar och della med dig av dit bästa minne av X1.
Själv så har X1orna funnits ända sedan jag föddes 1996 och änulängre till backa. X1orna har varit Pendelltåg för mig och var mitt favoritt Pendelltåg. men nu så kommer X1 att lämna Pendelltågstrafiken och kommer för engångs skull få vila och få andas ut. Men jag kommer att sakna dessa kämpar som slitit i Stockholm i mer en 40år. Och sätt Stockholm utväklats under dessa år som hon har varit i trafik. Men de måste skrottas någon gång och det är det tyvär dags för nu även om jag hade hopas att en X1a skulle bevaras som veteran tåg. Men jag hade för mig att det var snack om att en X1a skulle sparas eller håller förhandlingarna fortfarende på. Men i alla fall "RIP X1" MVH Rasmus (Tåg Galningen) Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-16 klockan 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Vart har du hört att de försvinner nu då? Det var sagt för flera år sedan att de skulle försvinna då och då, men än kämpar de tappert vidare.
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Försvinna skulle de redan vid Årsskiftet 2007/2008, men till våren/sommaren 2011 kommer de än rulla fram på våra järnvägar, om inte ännu längre
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() RIP X1 1968-2010 MVH Rasmus (Tåg Galningen) Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-16 klockan 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
När X1-orna nu nån gång försvinner för alltid ska jag personligen vinna på Lotto och köpa en!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Detta är fakta det är inte jag som skrivit detta läs igenom nu
X1orna får några veckors extra överlevnad. X1-Enheterna 3096 och 3084 valde SL att slopa i mitten på Juni 2010. Enligt plan skulle tåget köras till skrot förra veckan, men har inte blivit av och kommer inte heller att bli av på ett tag. P.g.a banarbeten samt elektrifierande av banan mellan Kristinehamn och Nykroppa kan inte tågen transporteras på sträckan. Därför kommer inte de slopade enheterna att köras i skrot förrän Augusti, möjligtvis September, då underhållsarbetet tillfälligt stoppas. Eneheterna kommer dock inte kunna vara sysselsatta hemma i pendeltågstrafiken, då reservdelar har plockats från båda enheterna. Snart är X1 ett mine blått och jag Rasmus säger farväl X1 ![]() RIP X1 1968-2010 MVH Rasmus (Tåg Galningen) Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-16 klockan 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Skönt att höra! Då behöver jag inte spela på Lotto ännu på ett tag då!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
jag säger också ett farväl till X1, deras tåg var så fina
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]() Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-18 klockan 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Vi får väl tävla!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Denna tråd handlar om X1 och inte om trissloter men låt gå.
![]() MVH Rasmus (Tåg Galningen) Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-22 klockan 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
Som Mikey skriver, X1 kommer få gå i åtminstone att halvår till. De skall vara kvar över vintern, och dessutom ska alla 15 enheter hinna skrotas. Men då hinner det nästan bli en ny vinter, och då kanske ytterligare ett par enheter sparas. Skulle tippa på sommaren 2011, eventuellt våren 2012.
![]()
![]() |
#15 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() Jag vill inte att X1 ska försvina gammla 40 åringarna har varit med så länge men jag säger ändå farväl till X1 för deras storhets tid är över och det finns inte så många kvar och alla står och inväntar döden. Tyvär lyckas Euromaint oftast med sitt arbete så man får inte se X1 ute itrafik så ofta längre men skönt käns det att få sätt en förarhytt i X1 medans dom fortfarende finns. Men X10 och X60 fick jag också se. Var häftigt inne i depån fick bland annat se en aldeles ny motor till X60 och den var så liten men så mycket kraft i. Nä några X1 finns kvar men många är skrotade skulle vara roligare med tågboilag som har flera olika tåg och det gäller alla men dyrare ochså olika delar till och verktyg till alla olika tåg RIP X1 1968-2010 (För dom flästa) Men några X1or är ännu Still going strong! Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-10-13 klockan 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|