![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
När jag ändå gräver i gömmorna hittade jag det B-lok jag påbörjade för ett halvår sen. Jag tänker inte dra in honom i nåt triangeldrama med Ke och N, men när jag ändå kör min recycling kunde jag inte låta bli att leka lite med drivboggin. B kommer nog så småningom den med ? B-maskinerna fick ju dra det mesta så dom förtjänar väl beteckningen "Allround" och var hårt belastade när det begav sig ?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]()
Jag måste säga att det är kul med ditt plötsliga sug på att bygga ånglok!
![]() Dock så håller jag med dig, bygg klart Ke och N. Sen om du fortfarande är sugen på att bygga ånglok så kan du ju bygga B om du vill. Personligen så är B loket är min absoluta favorit bland svenska normalspåriga ånglok!
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Hoppas att du har kvar suget för ånglok efter N och Ke, då B-loken är helt fantastiska maskiner, inte bara till utseendet, utan även för oss som av och till får jobba med maskinerna, underbara skapelser, om än ibland en aningens stora!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Varför har du en tvärsnittsritning på ett A-lok?
B-loket är definitivt ett av Sveriges riktiga slitvargar på järnbanorna.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Fått några bra ritningar av Kenta och var tvungen att göra nya backdrops och sen gav det ena det andra och jag började släpa in F-lokets mesher och texturer i B-loks-mappen. Det är så kul att min "recyclingmetod" fungerar så bra, men man får flytta, skala och bända en del, men det går "oändligt" mycket fortare än att bygga allt från scratch!? Mycket lir kvar men det artar sig. B-loket var en bjässe, inte lika högrest som F-loket, men har man stått vid en B-maskin känner man sig liten (speciellt Åssbons fjälla Beda ;-). Herrljunga Lokstall (Järnvägsmusei Vänner) håller på att renovera B 1135 och jag har varit där och gjort några reportage för "Järnvägshistoriskt Forum" så det blir den jag bygger.
Några bilder kanske:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Mäktiga saker, B-maskinerna....
De var väl också SJs bästa arbetshästar innan elektrifieringen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
Ort: Östergötland
Inlägg: 864
|
![]()
Nu har du några riktigt fina ånglok på g Lan!
![]()
__________________
Mvh Alexander |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
De vackra bilderna ljuger inte. Så såg B-loket ut sen jag tvättat henne. Skryt? Nej.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 843
|
![]()
Fint att du bygger B-loket! Hoppas du har kvar mina bilder från Trollhättan, som du kan ha nytta av.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Självklart har jag kvar dina bilder, Totte, mycket bra bilder dessutom!
Plockar på en del då och då mellan varven, och filar lite på texturerna och ljusinställningarna.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Att jobba med svarttexturerade saker är helt hopplöst man ser inget. Som tur är är ju mappningen avstängbar. Texturen är bara påbörjad och tendern nästan omappad.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]()
Du har ännu en gång gjort mig mållös LAn!
![]() Det ser nedrans snyggt ut!
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Bästa tågbyggarnen i Trainz-världen! (och riktiga världen för den delen..)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Äljalt, Röke
Inlägg: 123
|
![]()
Snyggt!! Love your tender!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
|
![]()
Underbart snyggt Lan, nu vet vi vem som är tendläkaren.
Stickanw
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|