Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-27, 17:49   #1
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard Fundering kring ruttbygge...

Hej!
Jag har funderat på ruttbygge till RW efter MSTS. Men det byggs alldeles för lite tåg och objekt jämfört med Trainz. Om det fortsätter vara så låg RW-aktivitet, så blir det ingen bygge. Det blir fortsättning till MSTS.
Tacksam för komentarer.

Senast redigerad av Totte den 2011-05-27 klockan 17:51.
Totte besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 17:52   #2
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Bara min personliga åsikt, men jag skulle tycka att det var kul om du byggde en ny MSTS-rutt efter Trollhättan 2, du är ju så duktig och MSTS lever ju vidare med Openrails...

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 17:57   #3
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Ja, kanske det! MSTS har ju massor av material som RW inte kan konkurera med.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 18:06   #4
Hgv
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Standard

Det kanske kommer komma fler tåg om det byggs fler svenska rutter? Det hoppas iaf jag på!
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 18:55   #5
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

Håller med, en ny rutt till MSTS vore kul. Rutter från Skåne saknar jag, så det är i så fall ett tips från mig.

Senast redigerad av Bombardier Train den 2011-05-27 klockan 18:56.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 19:05   #6
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Håller med, en ny rutt till MSTS vore kul. Rutter från Skåne saknar jag, så det är i så fall ett tips från mig.
Kanske en del av Södra Stambanan Malmö - Lund och kanske längre än så?

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-27, 20:28   #7
Mawkish
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Standard

Jag håller med om att det tillverkas på tok för lite objekt till RW men lösningen är väl knappast att bygga rutter till en annan simulator snarare tvärtom?

Bygg rutter till RW och bli irriterad på att det inte finns de objekt du vill ha och ge dig i kast med 3d-träsket och försök bygga det du behöver. Meningen "Jag kan inte 3d" duger inte som ursäkt utan det är bara en fråga om hur mycket tålamod kontra vilja man har att lära sig att fixa de objekt man saknar. På så sätt blir vi fler som tillverkar objekt och med fler objekt är det mer lockande att bygga rutter som kanske resulterar i att fler försöker tillverka objekt osv. det är enda sättet(tror jag) att få snurr på skapandet.

Vi har ju några som nyligen verkligen har gett sig i kast och sliter för att tillverka och dela med sig av sina 3d-skapelser(jag tänker på Andreas13 och Basse) vilket glädjer mig oerhört mycket. Vad som dock inte glädjer mig ett dugg är att komma in på forumet efter några dagars olästa poster och se att Andreas nedladdning av Rusta har 70visningar,4st nedladdningar och inte ett enda tack på nästan ett dygn. Det är helt enkelt pissdåligt och jävligt deprimerande att man orkar logga in för att ladda ner hans objekt men inte orkar svara med ett tack speciellt när man ser att ingen har svarat innan...skärpning för fan!
Gammal 2011-05-28, 01:33   #8
Basse
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Standard

Det är en hobby och man kan inte förvänta sig att allt blir magiskt skapat om man inte har tillgång till några extra LAn m.m. Som begripligt bygger till det de är intresserade av. Sen är de inte helt så svåra att prata med om att dela med sig, men det krävs att någon kan ta emot och konvertera till RW, detta har varit uppe flera gånger. Å andra sidan byggs det en hel del åt RW, skulle jag vilja påstå. Mawkish gör mycket, men han är bara en person(om jag än tvivlar), sen vet jag att det är mycket som inte visats och det är både från mitt och Mawkish håll... newS har även han mycket som än inte gjorts tillgängligt för övriga. Men jag vet av egen erfarenhet att man ofta vill ha det så bra som möjligt innan det släpps.
Tycker själv att man utan problem kan bygga svenskt med nuvarande material. Tack till KMW och newS har vi signaler, från CW har vi ett RC lok och tillhörande vagnar från olika håll.
Finns inte det man vill ha, ja, då löser man det på bästa sätt. Själv. Eller om någon kunnig utan för stora problem kan skapa det, men då krävs underlag. Inte ett "Gör detta lok snälla".
(hoppas detta blev läsbart, skrivet på telefon så ser inte radbrytning m.m.)
Så, bygg till RW, få det att växa.
Gammal 2011-05-28, 19:19   #9
Alexander_A
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Standard

Jag hade väldigt gärna också sett en bit av södra stambanan i Skåne. Malmö Hyllie <-> Lund hade varit (helst till RW =))
Alexander_A besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:02.