|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2011-06-26, 21:50 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2005
|
Gräshoppa
Vad är ett realistiskt landskap utan ljud? Har därför knåpat ihop ljudet av spelande gräshoppor till trainz.
Hoppas det smakar!
2011-06-26, 21:59 | #2 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Kul initiativ anys2..
Har testat den på en av mina banor... låter ju riktigt bra... tack ska du ha..!
2011-06-27, 12:58 | #3 |
Medlem
|
syns den när man kör?
2011-06-27, 14:55 | #4 |
Medlem
|
Ja, men ljudet hörs på långt håll så den behöver inte vara precis intill spåret. Sen är tanken att man ska sänka ner den under mark..
Jag har gjort den så stor så den ska vara lätt o hitta när man väl placerat ut den, är ganska irriterande när man inte hittar något som man vill ta bort.
2011-06-27, 16:02 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
Istället för att sänka ner den under marken kan man lägga till taggen surveyor-only i config.txt, med värdet 1 (ett). Då blir kuben bara synlig i Surveyor, inte i Driver.
2011-06-27, 23:46 | #6 | |
Medlem
|
Citat:
Finns det andra sätt?
Visningsalternativ | |
|
|