Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > BVE > Allmänt om BVE

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-08, 13:46   #1
josu
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 296
Skicka ett meddelande via Skype™ till josu
Standard C20 För OpenBVE

Ja!
Nu efter en bra sommar är det tillbaka till datorn - och C20...
Dagens framsteg blev att jag har konverterat C20´n till X-format vilket OpenBVE kan använda. Och med det så kortades arbetet av rejält (istället för att få skriva vagnens ext. och int. så är allt fixat samtidigt)!

Om någon har tips på funktioner till vagnen (ex. ändringsbar destinationsskylt) så är förslag välkomna, men jag lovar dock inte att jag kan programmera allt!

Om ni vill hjälpa till så skicka ett PM till mig! Kan vara allt från att betatesta till att programmera m.m.
__________________
Med vänlig hälsning
Josu (hemsida / Steam)
josu besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 17:35   #2
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av josu Visa inlägg
Ja!
Nu efter en bra sommar är det tillbaka till datorn - och C20...
Dagens framsteg blev att jag har konverterat C20´n till X-format vilket OpenBVE kan använda. Och med det så kortades arbetet av rejält (istället för att få skriva vagnens ext. och int. så är allt fixat samtidigt)!

Om någon har tips på funktioner till vagnen (ex. ändringsbar destinationsskylt) så är förslag välkomna, men jag lovar dock inte att jag kan programmera allt!

Om ni vill hjälpa till så skicka ett PM till mig! Kan vara allt från att betatesta till att programmera m.m.
Att koda start och destinationskyltar kommer jag fixa. En kul grej vore ju om vi kunde få in "deadmanshandel" som i verkligheten tycker jag.
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 18:26   #3
desse56
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Landskrona, Sweden
Inlägg: 334
Standard

Det enda som finns är EB, som signalerar efter en minut om man inte rört spakarna. Hur skulle man kunna göra dödmansgrepp till ett spel? Måste ju ha fotpedal i så fall...
desse56 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-09, 00:25   #4
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av desse56 Visa inlägg
Det enda som finns är EB, som signalerar efter en minut om man inte rört spakarna. Hur skulle man kunna göra dödmansgrepp till ett spel? Måste ju ha fotpedal i så fall...
Finns kodat redan, SIFA till vissa tyska tåg. Visserligen ganska "tung" kodning, men kan vara värt till tåget. Förövrigt så vill vi gärna ha med dig i detta projekt!
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 22:20   #5
josu
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 296
Skicka ett meddelande via Skype™ till josu
Standard

Ja, nu är vi på spåren igen! Jag har idag byggt en första train.dat (som funkar sådär, men ändå). Jag har dock haft problem med ext. för att datorn laggar fast, så det ska vi fixa!

__________________
Med vänlig hälsning
Josu (hemsida / Steam)
josu besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 23:34   #6
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av josu Visa inlägg
Ja, nu är vi på spåren igen! Jag har idag byggt en första train.dat (som funkar sådär, men ändå). Jag har dock haft problem med ext. för att datorn laggar fast, så det ska vi fixa!

Bara säga till om du vill ha hjälp med Train.dat!
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 19:49   #7
desse56
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Landskrona, Sweden
Inlägg: 334
Standard

Om ni vill göra en train dat så kommer här lite info:
C20 håller en acceleration på 4.3 km/h/s från 0 tillomkring 45 km/h och 90 km/h hålls med omkring en 50 % gaspådrag.
Jag hjälper gärna till GBSF men isf får ni ge mig något uppdrag för just nu vet ja inte vad som behövs...
desse56 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 00:17   #8
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av desse56 Visa inlägg
Om ni vill göra en train dat så kommer här lite info:
C20 håller en acceleration på 4.3 km/h/s från 0 tillomkring 45 km/h och 90 km/h hålls med omkring en 50 % gaspådrag.
Jag hjälper gärna till GBSF men isf får ni ge mig något uppdrag för just nu vet ja inte vad som behövs...
Fråga Josu om han vill ha hjälp med Train.dat! Du är grym på de!
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 09:59   #9
tågkillen85
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 53
Post

Om ni vill så kan jag ta lite ljudupptagningar / bilder..
__________________
//Tågkillen85
Är tunneltågförare på "1:an, 2:an och 3:an".
Har du frågor om mitt yrke? Fråga här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29361
tågkillen85 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 14:31   #10
josu
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 296
Skicka ett meddelande via Skype™ till josu
Standard

@ Tågkillen85: Hmmm, du behöver inte ta bilder då vi har allt vi behöver har vi fått av SVoyager men du får gärna fixa material om du vill, all hjälp uppskattas ju!
Material till stationer etc. tar jag tacksamt emot till banan...
@ Desse56: Tack för infon jag är nöjd (med den nu uppdaterade configen) jag har nu men jag ska ändra train.dat till din information.
__________________
Med vänlig hälsning
Josu (hemsida / Steam)
josu besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009