![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2010
|
![]()
Jeg har bygget flere anlegg i Trainz 2009, og det har blitt bra.
Men jeg er fullstendig "grønn" på nedlasting av filer, og Ny her i forumet, Jeg har akkurat registrert meg her, og jeg er veeldig interessert i å utvide vognparken min med tankcontainere og 20 ft / 40ft containervogner,pussig nok så klarte jeg å laste ned andre vogntyper, biler etc, men det jeg virkelig ville ha ned ,ble umulig. ![]() Jeg dobbelklikket på downloadfilen under vogntypen , men fikk beskjed om at filen eksisterer i min Content manager -downloadstation til Trainz 2009. De er i menyen der, men lar seg ikke legeg over i Surveyormenyen i Trainz 2009. Lagret vognfilene i CDP mapper, dobbelklikker og trykker Edith, men Commitknappen virker ikke. Har sjekket at jeg haar lastet ned mindre enn 100 mb max, og det er altså bare disse vognene som jeg ønsker mest av alt, som ikke lar seg overføre til min meny i Trainz 2009. Kan noen hjelpe meg? Med Vennlig Hilsen Rolf |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej och välkommen till forumet !
![]() Få se nu om jag förstått dig rätt: "Jeg dobbelklikket på downloadfilen under vogntypen , men fikk beskjed om at filen eksisterer i min Content manager -downloadstation til Trainz 2009." Alltså finns den redan där. "De er i menyen der, men lar seg ikke legeg over i Surveyormenyen i Trainz 2009. Lagret vognfilene i CDP mapper, dobbelklikker og trykker Edith, men Commitknappen virker ikke." Om knappen inte fungerar så är filen redan "committad". Bra! "Har sjekket at jeg haar lastet ned mindre enn 100 mb max, og det er altså bare disse vognene som jeg ønsker mest av alt, som ikke lar seg overføre til min meny i Trainz 2009." Hur många mb du laddar ner är oväsentligt. Huvudsaken är att du får den fil du vill ha. Så jag förstår inte riktigt vad är problemet? Så här gör jag: 1. Letar upp den fil jag vill ha och laddar ner den. Jag letar först och främst på Aurans DownLoadstation, alltså inte i Content Managern. Jag letar också bland Utländska hemsidor där det finns mycket att hämta. 2. Filen sparar jag i en speciell mapp. Den har .cdp i slutet av namnet. 3. Jag öppnar Content Managern 4. Jag öppnar mappen med filen. 5. Jag ser till att jag kan se båda fönstren samtidigt. 6. Jag klickar och drar filen från mapp-fönstret till CM-fönstret och släpper den där. 7. Nu laddar CM in filen och du får sedan klicka på den och "committa", om CM inte gör det själv. Lycka till Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2011-11-04 klockan 06:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|