|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-05-08, 13:38 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Bästa köpställe Stockholm/nätet?
Hej
Har provat railworks3 och vill köpa det var är det bästa stället att köpa det på ? i butik (Stockholm) eller på nätet och isåfall vilken nätbutik (brukar handla med kort) Har tidigare och fortfarande kört Microsofts trainsim. Nu har jag bara kört litegrann men vad jag saknar är explore route och välj vilket lok du vill, nu måste man tydligen skapa scenarios som jag antar man jämför med activity. Och i microsoft så kunde man enkelt skapa en consist sen fanns loket där när man ville köra explore route. Men jag kan ju ha fel det kanske är lika enkelt i railworks, rätta mig gärna om jag har fel. En annan sak i MS så kom en freewareroute med allt och ibland fick man köra install.bat med orgrutterna här kommer rutten sen ska du hämta väldigt mycket själv varav en del är payware jag tycker det är lite lurigt att lägga ut något som freeware sen måste jag köpa saker för att kunna använda det. Jag vill inte kritisera er som jobbar med att skapa rutter mm ni gör ett underbart jobb och det kan ju hända att ni måste använda köpgrejor eftersom det inte har skapats freewaresaker tillräkligt mycket ännu och jag tror säkert att man kan hitta rutter där man inte behöver handla tåg mm
2012-05-08, 13:59 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Smidigaste sättet att köpa är väl: http://store.steampowered.com/app/24010/ Finns ju en massa add-ons där också! Men jag köpte själv i butik...
Free Roam är som Explore Route i MSTS. Bara välja ett av tågen man hittar och köra det, behöver inte följa tidtabell m.m. Och ganska enkelt att själv placera ut ett tåg, t.ex. Y1, i Free Roam och köra. Tror felet vi alla gör är att jämföra RW med MSTS eller Trainz (menar hur man bygger och hur man kör). Det ska man inte göra! Visst finns en del likheter med både Trainz och MSTS, men det är mycket som är olika också.
2012-05-08, 16:46 | #3 |
Medlem
|
Köpte railworks 2 från webhallen men när jag installerade det så uppgraderades det till railworks 3, vet inte om det e så nu men så vart det för mig
|
|