|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2013-04-14, 21:10 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
Marias Pass
Nu finns favoritrutten från MSTS även i RailWorks:
http://www.engine-driver.com/2013/04...ator.html#more Redan inhandlad tillsammans med det pack SD40-2 som släpptes samtidigt i paketpris. Bara hunnit med en första introduktion i regn kring Essex men jag har stora förväntningar på denna rutt. Great Northern och dess arvtagare är en stor favorit. /æ |
|
2013-04-14, 21:38 | #2 | |
Tidigare mrdaddydj
|
Citat:
Du får helt enkelt posta en recension här i tråden när du har lite mera kött på bena så vi kan ta del av om det är värt ett köp eller inte
__________________
Mvh Erik.H |
|
2013-04-15, 12:00 | #3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
Jag har faktiskt haft väldigt roligt med denna rutten, för en gångs skull har dom faktiskt lagt energi på att få loken närmre sanningen..
Sen är banan faktiskt väldigt vacker, det är nog dom mest välinvesterade pengarna för RW sedan jag köpte WCML skulle jag vilja säga. EDIT: Som Pursche påpekar, fysiken är ju inte den bästa, det är den största bristen med RW. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2013-04-15 klockan 13:54. |
2013-04-15, 13:00 | #4 |
Medlem
|
Körupplevelsen med 110 vagnar och ca 4 lok är inte mycket att hurra för. Lite bättre blir det med SD40-2 men inte bra. De som kört Run-8 och provar denna rutt går nog tillbaks till Run-8 när det gäller körkänslan.
__________________
M v h /Pursche |
2013-04-17, 06:23 | #5 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
Hej
Kunde ju inte motstå. Fantastiskt fin rutt, nu har jag iof. bara kört uppe i bergen, men det bådar gott. Enormt snygga granar, tycker jag..
__________________
|
2013-04-17, 12:05 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 802
|
Hej!
Det ser fint ut! Men jag kan inte köpa den för den kostar 240kr och har inte så bra pensionsinkomst mot jämfört era feta löner. Och jag kan inte använda den för ruttbyggens skull. Objekten kan slinka till utan jag vet om. |
2013-04-21, 20:07 | #7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
Ingen recension men en rekommendation.
Har nu hunnit med att köra hela västra sidan av passet och delar av den östra. Gillar man denna typ av rutter så är Marias Pass toppen. Jag jämför med Cajon Pass, Sherman Hill, Horseshoe Curve och Donner Pass. Är jag lite partisk då Great Northern är min favorit av amerikanska järnvägar men tycker allt att denna rutt slår de övriga. Enda besvikelsen är att träden försvinner väl snabbt och det övergår i kala grå/gröna berg. Tycks vara den kritik som riktas mot rutten på de stora forumen också. UKTS: http://forums.uktrainsim.com/viewtopic.php?t=131577 Railworks America: http://railworksamerica.com/forum/viewtopic.php?t=8303 TrainSim.com: http://www.trainsim.com/vbts/showthread.php?313948 Jämför man med den gamla MSTS rutten från 2001 blir man inte besviken (dock länge sedan jag körde MSTS), har hänt en del på 12 års utveckling. Problemet med för branta stigningar på västsidan har man undvikit, förmodligen höll man sig bättre till ruttens verkliga sträckning. Jämför man istället med när Donner Pass kom till RailWorks så är detta en mycket mer färdig rutt. Donner Pass kryllade ju av visuella konstigheter samt ett spår som inte höll måttet utan hade tvära knyckar. Jag har inte sett något som jag reagerat på under de första timmarnas körning förutom bergssidorna som jag nämner ovan. Kan även tillägga att det finns fina uppdrag på Steam Workshop för Marias Pass. Har kört ett tredelat uppdrag Marias West Slope hela vägen från Whitefish upp till toppen samt Marias Warbonnet på östra sidan. Kommentarerna ovan angående egenskaperna och realismen i fysiken och körkänslan kan jag inte uttala mig om. Jag kör inte RailWorks så ofta och det kan ta både dagar och veckor mellan gångerna. När jag kör vill jag inte behöva traggla genom långa manualer för att lista ut hur jag får igång loket. Realismen i köregenskaperna räcker för mig och den visuella realismen är det bästa jag sett hittills. Dessutom är ju köregenskaperna inte med rutten utan med loken och kärnan i RailWorks. Marias Pass var en favorit i MSTS och är en ny favorit i RailWorks. Kommer att vara den rutt som jag kör på ett bra tag framöver. Rekommenderas varmt, nu ska jag testa de nya SD40-2 som jag skaffade samtidigt i paketpriset. /æ |
2013-04-21, 21:30 | #8 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
Citat:
Hej Ja det är just det som jag retat mig på. Flera nyligen inköpta av tåg och rutter , ligger oanvända på grund av att det är för trist med dessa långa tråkiga manualer. Men detta berör inte Marias Pass. Jag har inte märkt att granarna försvinner så tidigt, inget som stör mig. Kan ju ha att göra med grafik-inställningarna, man bör nog ha allt på max. Granarna som står nära spåren är ett mästerverk i 3D-träd EDIT: Jag har kanske blivit förblindad av granarna. Som jag skrev så är det ju mest uppe i bergen, som det är snyggt. Har inte kört på prärien, där är för tråkigt En sak är i alla fall helt klart, rutten är 10 gånger bättre än "Donner Pass", den rutten är avinstallerad för gott, det fulaste jag sett. EDIT 2: Jag har nu kört hela sträckan och enligt mig, så är det bara den gröna sträckan på kartan som är körvärd. Resten är mer eller mindre trist, prärie mm. Så jag kommer bara att hälla till mellan Glacier Park och Conkelly sth. Ganska mycket av rutten är skräp enligt min mening. Nu har även jag upptäckt att det är dom snygga granarna som har väldigt kort lod. Skulle behöva förlängas minst tre gånger. Granarna på bergen är nog inget att göra åt och dom tänker man inte så på.
__________________
Senast redigerad av Hawk den 2013-04-22 klockan 03:22. |
|
2013-04-23, 19:33 | #9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
Precis, granarna har för kort LOD men det är inte bara det utan det är överhuvudtaget gränsen för hur långt bort simulatorn bryr sig om att rita som är för kort.
Det har provats att öka LOD på granarna utan att det hjälpte. Det är utvecklarna hos RailSimulator.com som måste fixa till att objekt ritas upp på längre avstånd. Något som de påstås ha tittat på i flera år men nu kanske det blir lite mer aktuellt med en rutt där problemet syns tydligare. Håller med om att det är västra sluttningen som är den mest spektakulära och utmanande att köra. Östra sluttningen går rätt snart över i prärie vilket kan vara kul om man vill luta sig tillbaka och köra i lite högre hastigheter. Bibanan till Kalispell ska inte föraktas, den är utmärkt om man vill hålla på lite mer med växling. Notabelt är att banan omfattar precis samma område som i MSTS. Kanske inte så underligt då det är sträckan mellan två divisionsgränser. Kartan och profilen som Hawk visar kommer från dokumentationen som följde med banan. /æ |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|