![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Hej!
Innan jag börjar belamra min bana med träd, buskar och gräs så tänkte jag fråga alla experter på detta forum om tips och förslag på bra grönska objekt! Alla förslag är välkomna men de bör finnas på DLS eller på detta forum för nedladdning, enklare så... Jag har letat en del och hittat tre typer av träd-objekt: Speedtrees - har inte bestämt mig för om jag tycker om dem eller ej. 3D-träd - oftast snygga speciellt på nära håll, men inte hittat mer en ett par st. Klassiska träd - oftast väldigt fula, finns en del skapliga Alla förslag och åsikter mottages med intresse... mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Pröva med att skicka mig din epostadress.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
nedladdat från Trainz DLS 2004, http://www.auran.com/TRS2004/DLS.php, från en användare som kallar sig "JVC".. sök på "Title" i sökverktyget.. ...du måste nog dock skaffa en "ticket".. för att ladda ned.. fina grejor, både träd och markvegetation...
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
JVC har många fina träd, det är bara det att han har så HIMLA många - mer än 1000! - så det tar en stund att hitta det man vill ha...
![]() Min favorit är annars de nya träden av clam1952. Sök på CL Tree. Funkar från TS2009 SP2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Jag diggar dem inbyggda svenska... Vissa är dock borttagna ur TRS10, men dem har jag clonat och använder för fullt...
![]() ![]() Region: Sweden Category: Flora ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hej!
Själv ville jag bli lokförare en gång för länge sedan. Sökte 1969 men föll på för dåligt färgseende. Något lite färgblind alltså. Fick byta bana - blev skogen i stället. Har jobbat med träd i mer än 40 år tillbaka. Har lite erfarenhet av hur skog och träd ser ut i Sverige, övriga Europa och USA. Enligt mitt förmenande är fortafarande Puntanes träd, finns på Svenska tågskivorna 2004-2005 (nedladdningsbara från Banbyggarna, tror jag), de som mest liknar svenska träd. Ofta är träd, gjorda för varmare klimat än det svenska, allt för grova och höga. Vänligen
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Letar också efter ett träd som liknar det på bilden.
Någon som har något tips. Ska helst vara 2-4 meter högt. /Berke Senast redigerad av Berke den 2013-09-08 klockan 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Hittade inget träd som liknande det som jag var ute efter, så fick ta saken i egna händer.
/Berke |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Kan bara hålla med ekan! Träd som passar vid en hållplats som tex. Sickla i en stad är svåra att hitta. Detta blir ju jättefint!!
![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|