![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Använda metoden MERGE ROUTE under TS9 var enkelt att göra.
I min enfald trodde jag att samma gällde TS2010. Men icke: Bild 1 visar hur jag aktiverar kommandot. Bild 2 visar att jag vill sammanfoga routen TEST1 med min öppnade route TEST. Bild 3 visar felet som uppstår. Är det nån som "mergat" under TS2010 och hur gjorde du i så fall? Kanske skall jag använda nån annan metod.....eller??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Byt namn på ett utav lagrena, så ska du kunna slå ihop dom.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]()
Kommer inte ihåg såhär på rak arm, måste se det framför mig, steg för steg.
Sitter just nu på jobbet, med mobilen. Hoppas att någon annan hinner svara, för det dröjer några timmar till innan jag är hemma igen.
![]() |
#5 |
|
![]()
Det var mycket enklare än vad jag mindes.
Bara att klicka på någon av dom rödmarkerade route-layer och sedan byta namn så att dom inte är lika. Sen blir bocken åtkomlig.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tack Bengan!
Nu fungerar det. Jag tänkte aldrig så långt som att Trycka 2 gånger med vänster musknapp. Mitt mål är att merga ihop Nils Blids CAB bana med nya ÅmÅJ. Det fungerar nu, men ett nytt problem uppstår. Se bifogad bild. Hur göra med HÖJDSKILLNADEN???? Finns det nåt sätt att göra en generell nivåsänkning på ÅmÅJ routen? Säg t.ex 40-50 meter eller med den LÄGSTA nivån på ÅmÅJ rutten? Eller HÖJA CAB banan X meter? Eller blir man tvungen att lägga in ett antal Baseboards med lutning uppåt? |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|