|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2014-07-16, 13:32 | #1 |
Banned
Reg.datum: Oct 2007
|
Verkliga Signaler för RC och Da loken ??
Är det någon som vet var man kan få tag i dom verkliga signalerna för RC och Da loken. Låter inte så verklighetstroget med en signal från ett amerikanskt diesellok.
Går det överhuvudtaget att ändra på lokens ljudsignaler??? Tacksam för svar Björn |
|
2014-07-16, 13:58 | #2 |
Medlem
|
well, ljuden från loken är från tyska elloket BR101, med starkt modifiering. Tutan, och andra småljud kommer från svenska T44:an, som har verklighetsbaserad ljud.
Vad jag vet så har vi ingen verklighetsbaserad inspelning av RC-loken, eller så har ingen tagit initiativ att använda de ljudfiler som finns att få till bra ljud till loket. Samma gäller även Da-loket!
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|