|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2021-03-15, 18:05 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
Bruna döda granar är fult !!
Hej
Måste säga att detta påhitt med bruna granar i nästan varenda rutt, är mycket fult. Ställer en fråga till er som kan måla om träd, att måla om filerna som är bruna till mörkgröna. Det skulle vara trevligt om man kunde få bestämma själv om man vill ha en massa döda granar eller inte !
2021-03-15, 22:06 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Mina rutter har inte fula granar.
|
2021-03-15, 23:09 | #3 |
Veteran
|
Hej
Menade betalrutter..
2021-03-25, 21:36 | #4 |
Veteran
|
Snyggt med gröna granar !!
Varför kan man inte få gröna granar i TS 20XX
Se här hur dom har byggt samma rutt "Arosa Linie" till TSW2 med fina gröna granar, men i TS20XX så är ca hälften av granarna bruna. Har kollat på tågvidos från denna rutt i verkligheten och där är granarna gröna !! se video
Senast redigerad av Hawk den 2021-03-26 klockan 00:16. |
2021-03-26, 11:43 | #5 |
Medlem
|
Jag förstår ärligt talat inte vad du gnäller över, Hawk? Du verkar rent generellt ha väldigt tråkiga färger i simulatorn. Har du provat att ändra dina färginställningar? Har du provat någon shader? Ett annat tips är att prova RW Enhancer som gör underverk. Reflektioner, färger och mycket annat blir betydligt bättre. Påverkar inte FPS heller. Se mina bilder nedanför, de är från Albula-rutten och det enda tillägget jag använder är just RW Enhancer.
Kolla även mina bilder i Screenshot-tråden. Där har jag dock lite fler saker installerade, ruttuppgraderingar och annat gott-gott. Här finner du tre bilder.
2021-03-26, 13:23 | #6 |
Veteran
|
Länken till videon kom inte med i ovanstående post.
Aurosa Line i verkligheten, inga bruna granar vad jag kan se ! https://www.youtube.com/watch?v=ClIdWYE9wRU&t=2255s Här en bild till på bruna granar, eller syns dom inte? Kanske jag som är färgblind. Jag tycker det förtar körglädjen att dom har så mycket döda bruna ganar, som inte ens finns i verkligheten.
2021-03-26, 13:29 | #7 | |
Medlem
|
Citat:
Annars föreslår jag att du köper Arosa Line till TSW2 om du nu är så väldigt missnöjd.
2021-03-26, 13:45 | #8 |
Veteran
|
Dson, så du menar att den nya rutten Aurosa Line till TSW2 också har bruna ganar i massor ?
Svar NEJ, dom är alla gröna Konstigt att det inte syns på bilden Jag skulle köpt denna rutt om det inte vore så förbaskat krångligt att köra ett tåg i TSW2 Köpte TSW2 för ett par veckor sen, men det går trögt att lära sig
Senast redigerad av Hawk den 2021-03-26 klockan 22:30. |
2021-03-26, 14:17 | #9 |
Veteran
|
se gammal tråd om Albula
Här är en länk till min ombyggnad av Albula Line.
Arbetet tog sin tid, fick byta ut alla granar manuellt. Det ända jag kunde fixa snabt var forest, alla skogspartier och enstaka granar fixades manuellt Håll med om att det blev snyggare när alla bruna granar försvann Dson, förstår inte var du har fått det med färgerna på mitt spel skulle vara tråkiga http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ht=ALBULA+line
2021-03-26, 14:37 | #10 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
En tanke jag får är väl att den gröna granen och den bruna måste ha olika texturfiler.
går det inte att leta upp dom och kopiera över den bruna med den gröna så det bara finns gröna granar att bygga med. |
2021-03-26, 15:03 | #11 | |
Veteran
|
Citat:
Det var det första jag försökte med. Frågade säkert i forumet, men fick aldrig något svar. __________________________________________________ ____________ Hur som helst så kollade jag länken som Dson angav till sina bilder. Dom var välldigt mörka, så man såg bara svarta granar. Ljusade upp en av bilderna och såg då att där inte fanns några bruna granar, konstigt, vilken rutt kan det vara ?
2021-03-26, 22:23 | #12 | |
Veteran
|
Finns det någon här på forumet
Citat:
Finns det någon här på forumet som skulle kunna fixa detta ? Själv har jag inte en aning om hur man gör
2021-03-26, 22:29 | #13 |
Veteran
|
Inte tror jag att dom bruna granarna försvinner om jag installerar RW Enhancer
2021-03-27, 10:47 | #14 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
Nu när jag tänker på Hawk så tänker man på döda bruna granar
Förr för 10 år sedan var det "Ilska" stora röda bokstäver. Ja vi förändras vi alla. |
2021-03-27, 11:46 | #15 | |
Medlem
|
Citat:
Nå, för mig är det gröna. En del visserligen mörkt gröna, men fortfarande gröna. Rutten då, det är Arlbergbahn (Finns på både Steam och hos RSSLO. Spelar ingen roll vilken man köper, det är samma filer man installerar) och en communityupdate från Thäddus på Rail-Sim.de I princip alla rutter jag kör har någon form av uppdatering från den tyska communityn. Byte av växter, träd, spårtexturer osv.
Visningsalternativ | |
|
|