![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Har dammat av den gamla Nynäsbanan (SNJ, Älvsjö-Nynäshamn, drygt fem mil lång). Det blev en överraskning, mest beroende på kort minne.
Jag började bygga i Trainz 2010 men flyttade över den till TANE, A New Eera, SP 4, där den befinner sig nu. Nynäsbanan är ett kooperativt bygge med tunga inslag av Lan (assets 99,9%), Jgloket (signalerna) och Bengan (DEM-spåret). Jag, Nisse, är ”byggmästaren”. SNJ kommer aldrig in i TRS 19 eftersom eftersom den bygger på olika egenskaper mellan Tane och TRS 19. Ytterst handlar skillnaden om svensktskapade objekt och N3v:s inbyggda objekt. Provkörning med AI-tåg gav mindre trevliga inslag. Tågen låstes fast vid varja vägskydd. Dessa fick identifieras ett och ett – en operation som krävde tålamod med ständiga omstarter. Samtliga trilskande vägskydd är mer eller mindre utrotade. Jag anade en konflikt mellan våra vägskydd och banans enda inbyggda objekt; Road. Nu fungerar banan AI-mässigt i båda riktningarna. Ett annat problem var att spåret fylldes med Lans Skogsdungar/Blandskog, men som i stort sett åtgärdats. Därmed kan nyskapandet av Nynäsbanan starta på allvar. Härliga timmar väntar. Men...: … efter en natts vila uppstod Nynäsbanan i TRS 19 – dock på gott och ont, vagnar i ett rullande tågsätt försvann plötsligt, hastighetstavlorna fungerade inte – och det värsta; ingen cursor. Den bifogade bilden visar ett nödvändigt uppehåll vid station Handen. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|