![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]() ![]() Rc7 1421 drog Blue-X tåg 60 mot Stockholm. Klockan är 06.15 Jag har testat att åka Blue-X mellan Linköping och Stockholm nu. Jag åkte upp till Stockholm igår och hämtade Mson och SJonas. Mson skulle hem och SJonas följde med till Linköping. Han verkar gilla staden. Man kan säga såhär, Blue-X har gett InterCity en nu komfort. Blue-X är ljudisolerat och är nästan lika tyst som X2000. Luftkonditionering finns, det är lika svalt som på X2000. Blue-X har träinslag i inredningen om man jämför med B7. Det är alltid trevligt, sedan är det en heltäckningsmatta istället för ett plastgolv som på X2000. Men stolarna är likadana som B7 och då blir ju sittkomforten inte densamma som på X2000. Avsaknaden av korglutning gör ju att Blue-X tappar ytterligare lite till X2000. Sammanfattningsvis Blue-X är ett upprustat InterCity-tåg och komfoten är bättre än vanliga InterCity-tåg. Finns valmöjligheten mellan dessa tveka inte, utan ta Blue-X! Man reser i nästan lika skön komfort som X2000! Blue-X - Betala för InterCity men res med X2000 Light! ![]() Jag, SJonas och Mson åkte med X2000 1 Klass Kupé hem och jag är fast besluten att det inte finns något skönare tåg än X2000 idag. Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
cabview the old littRc, the blue one made by Emges | onetree | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 2 | 2005-03-09 14:31 |
Blue X bild | Mson | Off-topic | 0 | 2004-04-09 17:48 |
Bistro Blue X | ante | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2003-02-26 12:07 |
Fel på downloads. SJ T44 Blue. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2002-09-15 00:06 |
Hjälp med lysen på Blue X | micke321 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-06-15 12:46 |