![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
I MSTS finns ju (som alla vet) en vy där man s.a.s. står invid spåret och ser tåget susa förbi. -Eller snarare en del av tåget...
...och det är här min fråga kommer upp; Kan man på något sätt påverka tiden (eller vad det nu är) så att man ser hela tågsättet åka förbi - och kanske tillochmed försvinna i horisonten? Handlar det om "kameror" som finns inlagda i de olika spårplanerna? Nybörjare? Javisst...[:I] Let the good times Roll |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Avregistrerad
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
hela tågsättet hmm, börja med första vagnen o byt vagn medans tåget passerar så ser du hela ekipaget,men det blir nog inte di drömeffekt[:I]
mvh Rodi ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Det går att göra justeringar, har själv provat med att sätta kameran på olika avstånd, vilket då också ger vidvinkeleffekter, dvs utdragna proportioner i kanterna. Ska prova vidare med kamerafilen, så får vi se om det kan bli något bra.
/ Dalle |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ser ut som om jag får utforska funktionerna i Route Editorn lite mera Djuplodande - och försöka hitta dessa 'kameror'.
[ ![]() ![]() Moving Steel on Land and Under Water |
![]() |
![]() |
#5 | |
Senior Member
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Dessa kameror som du snackar om finns inte, d.v.s. simulatorn plaserar ut dom skälv med hjälp av slumpgeneratorn *tror* jag. Men jag tycker det låter som en bra ide att utforska RE (rutt editorn). ![]() Lycka till! MVH Zzarr |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Blev lite otydligt, men jag hoppas du förstår.
Blir så när man e trött. [:I] |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
[}
![]() (hur stort/litet är loket/vagnen i olika vyer), ledtråden [:X] hittade jag i instruktionerna om hur att bygga egna lok/vagnar. Jag har dock inte haft den tid [xx(] som erfordras att utforska vad som händer om man börjar ändra [8] i de olika värdena. Jag tar naturligtvis tacksamt [ ![]() Moving Steel on Land and Under Water |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
![]()
Hej igen!
s- och sd-filerna innehåller bara data om hur 3D modellen för loken/vagnarna/rutt objekten och har inget att göra med kameran. Instälningar för kameran hittar du i .../Train simulator/Global i någon dat-fil, vet inte vilken, men du hittar inte kamera positionerna i någon rutt map. MVH Zzarr |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Filen heter camfig.dat
/ Dalle |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bara spåret syns ibland vid utplacering industri? | Deskgrunt | 3D-design - Trainz | 0 | 2005-03-18 21:03 |
på spåret | Olaf Lindström | Off-topic | 4 | 2003-01-11 19:40 |
Vad ska ja göra för att få ut modellerna på spåret | DJTimboy | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 12 | 2002-10-15 20:40 |
Trångt på spåret | t_jons | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 18 | 2002-10-13 14:04 |
Spårar InterCity ur? | Pson | Off-topic | 4 | 2002-07-11 15:42 |