Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-10-22, 15:11   #1
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard Länk till screenshots (nya) från TRS 2004

Nej, jag har inte fått TRS 2004 än, men en kille, Phil C, i Australien har det och har nu lagt ut lite screenshots på Aurans forum.
Direktlänken till tråden finns här.

Roger
Rojje besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-22, 15:47   #2
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Är det bara jag som tycker att alla Trainz versioner sett exakt likadana ut som ettan? Vad är egentligen skillnaden, lite mera lok, vagnar och funktioner. Nej, renovera grafiken istället

Exempelvis rälsen, vad har dom för problem som inte kan göra en normal räls? Den ser ju ut som en halvbanan i formen.

Alla "nya" Trainz-versioner stinker uppdateringar som man inte borde få betala hundratalskronor för, ungefär som med The Sims.

Med vänliga hälsningar Pson

Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-22, 16:03   #3
Tomas
STW-member

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

nyheterna i TRS är inte grafiken direkt även om vissa saker blivit förbättrade, så är det inget nytt, och hur skulle de förbättra grafiken Pson? Vill gärna höra mer specifikt vad du vill ska förbättras.

Självklart innehåller TRS mer lok o vagnar, och en hel del svenska saker som vi i STW gjort.

Nyheterna är egentligen de interaktiva industrierna, där du ser att vagnar lastas och töms och tågvikten ändras efter hur vagnarna är lastade. TRS har gjort att jag tycker det är roligt att köra tåg nu, innan höll jag på bara i surveyor.

Sen är script systemet mycket uppdaterat, och du kan göra scripts för nästan vad som helst. Vad sägs om mina svenska ljudsignaltavlor v2 som får AI tågen att tuta "tåg kommer" när de passerar, tuta två gånger om den har tilläggstavlan "V" för väg, och tuta bara dagtid om den har tilläggstavla "nattmössa" Detta är gjort med scripts, skrivna av Speic åt mig, så möjligheterna är oändliga

Toams

Tomas besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-22, 16:22   #4
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hejsan!

Mycket bra att dom gjort så man måste/kan köra saker imellan olika industrier (att dom är beroende av varann!) och ännu bättre att man kan se när tågen blir lastade/lossade.

Det jag hela tiden har haft emot Trainz är spåren (väldigt fula), tunnlarna (overkliga), signalerna (lyser för kraftigt) och marktexturerna (overkliga, pastell färger).

Spår och texturer kan man ju ladda ner snyggare nu och det är bra, men hur är det med tunnlarna och signalerna?

Synligt tycker inte jag dom har förbättrat sig (tyvärr!), men dom har gjort mycket annat bra, på sina nya versioner. Kanske man skulle prova TRS 2004??????

Hoppas ingen blir sne, för att jag skriver vad jag tycker om Trainz (nuvarande versionen!), det är inte meningen!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-22, 16:47   #5
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Tycker det är lite konsigt hur folk kan bedömma TRS2004 utan att ha spelat det. De saker jag upplever som positivt med TRS är inte de grafiska utan att de utvecklat spelmöjligheterna. Självklart är TRS2004 inte den optimala tågsimulatorn men det är en bättre simulator än vad Trainz UTC är.

Aurans orginalspår är verkligen inte snygga och jag använder dem aldrig. Jag kör med antingen STWs spår (STWs spår finns med i spelet från och med nu - nya spår som inte finns på stw-sidan) eller de ungerska (suger fps dock) samt rad andra saker från STW. Detta gör att jag tycker Trainz får ett helt annat utseende.

När det gäller övrigt vägar, tunnlar och så vidare är Aurans egna inte speciellt snygga. Därför känner jag stolthet att kunna ha med svenska saker i spelet direkt från början. På detta sätt slipper folk ladda ner precis allt för att kunna bygga svenskt

Hade vi vetat vad vi vet idag om hur 3rd party skulle fungera hade vi ganska enkelt kunnat fått med 300 ja kanske uppmot 400 unika saker. Nu får vi/ni nöja er med ~230 olika svenska saker som finns med default i spelet.

Som Tomas säger är "reglerna" (script) som man kan lägga till oändliga. Hans nya tavlor där AI-tågen tutar automatiskt är väldigt läckra. Vem har inte önskat att dator-tågen ska tuuta själva när de passerar skyltarna Och när sedan Rojje varit duktig att spela in ljud blir det än mer häftigt

Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-22, 17:52   #6
Blappe
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Hmm. Menar ni att ni "håller" på ca 170 saker som kommer komma senare då?

/Blappe
Blappe besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-22, 18:04   #7
Janne
STW-member

Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Personligen har jag aldrig förstått vad som är problemet med Trainz, även om det mest verkar vara Pson som har problem med det. Eller är det som med fotboll, att man kan bara hålla på ett lag och då blir alla andra automatiskt värdelösa? Det är klart att är man Djurgårdare tycker man ju livet är rätt underbart nu förstås, men inte var väl Assyriska värdelösa för det?

Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-22, 19:21   #8
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Jag måste bara få ge min eloge till alla svenska betatestare och till STW m.fl som lagt ner ett jättejobb med TRS 2004 och att ni lyckats få med så mycket svenskt.

Nu är det bara att bädda nedanför brevinkastet inatt igen

Roger
Rojje besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-22, 21:04   #9
tufftuff
Medlem

Standard

Ett sätt att förbättra grafiken i de olika Trainzversionerna kanske vore att skära ner färgpaletten från 32 till 16-bitar... som i en viss annan tågsimm...

Och till Trainz kommer det iaf uppdateringar
tufftuff besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-22, 21:10   #10
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Vi kan gärna ha en diskussion men försök håll det inom rimliga gränser.

Jag hppas vi är mogna att diskutera resp. simulator utan att kasta skit fram och tillbaka.

Tack.

Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-22, 21:22   #11
tufftuff
Medlem

Standard

Håller med Fredrik... men ibland måste man säga emot några av inläggen här....
Smutskastandet började tyvär så fort någon var hygglig nog att tala om för alla om något nytt

Jag har inte beställt TRS2004 ännu, men efter att ha sett och hört om TRS2004 så funderar jag allvarligt på att spara ihop slantarna till det

Men jag väntar och ser om det går att köra på min gamle PC:
PIII-1000mhz
512mb ram
GeForce4200ti 128mb
Gammal 2003-10-22, 23:51   #12
Tomas
STW-member

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

tufftuff TRS kommer fungera bättre på din dator än UTC, TRS flyter på bättre på min gamla 600mhz gf2 dator än vad UTC gjorde

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-23, 05:21   #13
tufftuff
Medlem

Standard

Det låter ju betryggande... men jag har ju bara Trainz 1.3 Är det någon skillnad mellan UTC och 1.3 da?
Gammal 2003-10-23, 09:46   #14
LLJ
STW-member

Reg.datum: Nov 2002
Standard

Hej.

En viktig skillnad är att Paintshed ingår i UTC, vilket det inte gör i 1.3. Paintshed ingår inte heller in TRS2004, så om du vill använda fordon som är Paintshed reskins, kan det vara idé att UTC, för då får man rabatt om man köper TRS2004 från Auran.

/Lars
LLJ besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-23, 11:22   #15
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Jag har också Trainz 1.3. Kan tänka mig att testa TRS2004, men har jag fattat det rätt?????? Kan jag inte kör alla tåg i TRS2004, om jag inte köper UTC också?

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Några blandade bilder från Nässjö vfp420b Tågbilder 2 2005-01-29 21:52
Från oss alla till er alla Rc1166 Off-topic 0 2004-12-23 23:13
Konvertera från MSTS till TRS2004 holol Trainz - Allmänt om Trainz 4 2004-05-23 20:23
Screenshots från Ultimate Trainz (beta) Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 9 2002-09-26 19:58
Länk till inlägg angående JBJ Hawk Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 6 2002-07-17 17:29

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:37.