![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Så har jeg endelig fået taget mig sammen til at uploade min pakke med svenske veje, busstoppesteder, affaldsspande, etc.
Pakken inkluderer også en version af Pressbyrån, der virker i TRS. Det hele skulle virke under SP3, UTC og TRS. ![]() Hent pakken, og se credit-listen, her: http://trainz.luvr.net/projects-view.php?pid=655 God fornøjelse! ![]() /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
När jag ska öppna filen säger CD det här:
Och sen såhär: Och till sist såhär: //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hmm, den er pakket under TRS, men så vidt jeg forstod på det, skulle de også virke i UTC, hvis indholdet gjorde.
Edit: Fandt lige ud af, at pakken er blevet beskadiget på et eller andet tidspunkt mens jeg rodede med beskrivelsen, uploader en frisk version. /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Så er der en nypakket udgave oppe, så håber jeg, at det virker denne gang.
![]() /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Trevlig paket.
Fungerar felfritt att ladda in i TRS 2004. MVH Bengt L. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Men, fortfarande inte i UTC!
//Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snyggt Tom!
![]() Skoj att du lyckats med korsningarna i TRS. Jag har fortfarande inte fått ordning på mitt övergångsställe och korsningar. Kanske behöver lite hjälp med dom sen ![]() /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Junior Member
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Tack tom!!!
Har tagit upp mitt banbyggande igen sen jag fick TRS, ditt paket är suveränt för stadsmiljön! --- En dåre och hans pengar går snabbt skilda vägar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Json, jeg har lige siddet og prøvet at pakke filerne med UTC content dispatcher, men den brokker sig over nogle af KUID/Cathegory kombinationerne.
Derfor kan jeg detsværre ikke lægge en UTC-kompatibel .cdp op. Jeg vil derimod i løbet af i aften lægge en .zip med alle tingene op, så de kan udpakkes manuelt i world\custom\scenery. Edit: Dette er hermed gjort ![]() /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Hej Tom-sa.
Nu tänkte jag krångla till det för dig. Du har inte lust att göra ett paket till med dina vägkorsningar. Är ute efter dessa typer. ![]() Bort med stoplinjen där dom gula pilarna är (huvudled). Sen en korsning av varje typ. Där den ena har stopplikt som dom ser ut nu, bara det att man har tagit bort stoplinjen på huvudleden. Och en korsning som har väjningsplikt med trianglarna i gatan. Som där det är grönt på bilderna. Plus där jag har gjort den gröna pilen. ![]() Bort med stoplinjen där dom gula pilarna är (huvudled). Sen en korsning av varje typ. Där den ena har stopplikt som dom ser ut nu, bara det att man har tagit bort stoplinjen på huvudleden. Och en korsning som har väjningsplikt med trianglarna i gatan. Som där det är grönt på bilderna. Plus där jag har gjort den gröna pilen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Samma beskrivning till alla bilder, som till dom två översta. ![]() Och en vägbit som dina busshållplatser. Men istället för dessa. Ett övergångsställe. Som man kan lägga in lite här och där på raksträckorna. En parkeringsplats med en massa p-fickor som passar till dina gator önskar jag mig också. Har hittat en med p-fickor, men där är asfalten svart. Tycker inte att det ser bra ut tillsammans med dina gator. Gärna även några rondeller som passar ihop med dina gator också. Då i en 2,3,4 olika storlekar med 3,4,5 in/ut-farter. Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Hej Bengan!
Det er nogle interessante ideer, du kommer med ![]() Jeg har også et par ideer selv om ting, der kunne laves til mine veje. Jeg tror, at jeg så småt vil gå igang med at lave en add-on vejpakke. Det ville være rart, hvis du lige kunne maile dine forslag og billeder til mig. /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Tom-sa.
Nu är jag här och krånglar till det igen. En ren 90 böj som rundar runt dom fina husen från STW-skivan och en återvändsgränd som passar in, vart jag sugen på. Får inte till en snygg böj runt tomten, när jag kör en gatstump. En fast böj som korsningarna tror jag skulle bli kanon. ![]() Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Fortov for sig selv, med og uden kantsten ville heller ikke være en dårlig ide ! [:I]
Gregand Team Train-sim.dk www.train-sim.dk "The Place for danish trains" |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Dygtig Svensk rutebygger søges | Erich | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 0 | 2004-10-07 09:10 |
BHJ v1 | emges | Landskapsdesign - Trainz | 16 | 2004-02-26 15:58 |
Svensk MultiPack | hp | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 11 | 2003-02-06 10:02 |
Svensk räls! | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 20 | 2003-01-05 01:52 |
Bilder på påbörjad svensk bana. | RapidHO | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2002-12-12 18:27 |