![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej,
Jag tittade på följande adress: http://hem.passagen.se/plf66/listor/listor-ram.html Och under X2000 fanns tydligen 43 Stycken Lok eller kompletta tågsett. Viss hade bemärkningen X2K istället. Jag vet inte riktigt vad dessa står för men jag kan tänka mig att det var dom X2000 som blev ombyggda så att dom kunde köra över till Köpenhamn också. Dessa lok tror jag är ombyggda: 2038 X2 – X2K20 2039 X2 – X2K20 2040 X2 – X2K20 2041 X2 – X2K20 2042 X2 – X2K20 2043 X2 – X2K20 Fast Oj! Är det alltså dessa lok som regelbundet trafikerar sträckan Stcokholm - Köpenhamn? Det är väl den enda X2000 linjen som går över sundet? Eller är jag ute och cyklar nu? Med vänlig hälsning: Pson ![]() |
![]() |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|