![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hallo: Jag har förmodligen fått ett fel på en tilesfil, jag nekas fullständig tillgång just till den tilesen när jag öppnar Rout Editor, i det här fallet tiles 14760. Frågan är kan man byta ut den trasiga tilesfilen mot någon annan och skriva in aktuell gammla numret i den nya kopierade, exempel: Tar kopia på 14760 och ändrar den till 14761. Routeditorn startar hur bra som helst på för tiles 14759 och 14761 alltså närmast före och efter det aktuella avsnittet.
Som sagt jag är inte så hemma på detta men det kanske fungerar M.v.h Bertil |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Senior Member
|
![]()
Vi måste hålla isär två saker nu, Tile och World fil. Använd de orden så förstår alla vad du menar.
En worldfil heter nummernummer.w och finns i World mappen (här finns också ws filer som har med ljudet att göra). En tilefil heter konstigt_f.raw (andra ändelser finns) och finns i Tiles mappen. Du reffererar till ett nummer när du skriver, en tile har två nummer X och Z, skriv ut båda är du snäll... Nu skall vi svara här; Nej du kan inte kopiera en fil. Orsaken är att de spår som finns i den tilen (det heter tile men worldfil ![]() Det du kan göra är att försöka är att ta bort (spara den på något annat ställe) den trasiga filen och testa om du kommer in då. Om du inte gör det då kan du misstänka att det inte alls är fel på world filen. Då kan det vara fel i track database (vilket inte är gjort i en handvändning att fixa). Jag skulle behöva veta mer om felet innan jag kan uttala mig exakt om vad som är fel. Vad säger RE när han slänger ut dig? Är det Skicka Rapport? Om du tar bort world filen, kommer du in då? Är det bara den tilen? HP |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Okej: Klantigt av mig, det jag menar är world fil och tile x har nr.12582 tile z 14760 hoppas du förstår vad jag menar, allt sånt här är lite överkurs för mej.
M.v.h.Bertil |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Send kommer upp.klickar dont send sen blir jag utslängd
|
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
Ska prova och ta bort filen. Gör det i morgon Återkommer med resultatet
|
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Resultat:När jag plockade bort aktulla filer nekades jag fortfarande tillträde i Rout Editorn för området. Så funderade jag ett tag och kom fram till att om jag försöker med att ta filerna från orginalrutten Marias Pass_swe och klipper in dom i min rutt eftersom det är den som ligger som förebild och se det fungerade alldeles utmärkt jag fick tillbaka byggnader,spår,vägar.Nu får man väl vara försiktig med att göra för stora ingrepp inom aktuellt område. Bättre med lite orginalstruktur än att få rälsbrott på 10 m och ett landskap flackare än Skåne.Filerna är World -12582w -14760ws.Området i spelet är mellan Collumbia falls och Kallispel där ska man passa sig för bugg.
M.v.h Bertil ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Antal tiles | knebert | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2004-08-10 02:40 |
Tiles | gec44-9w | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 4 | 2004-08-08 19:49 |
Vart klickar man på, på MSTS-Aukuten?? | vfp420b | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2003-03-29 15:40 |
¨Kan ej byta textures på mina tiles | torpal | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 3 | 2002-09-20 20:07 |
OSJ Route | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2002-07-17 02:33 |