![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Idag så vittnade jag för första gången ett ånglok som stånkande sig up till toppen av Marias Pass (default verision) på egen hand och med 18 vagnar i dragkroken!
Det berömda K.W.St.E typ K, ett av Europas starkaste ånglok på den tiden, bekämpade dagligen den fruktade Geislinger Steige så Marias Pass var nog inte så mycket problem. ![]() Loket orkade även med att starta från Essex Pit (hur NÅGOT lok klarar det vet jag ej.[8]) ock stånkade sig förbi Essex och up till Java och högre, det stannade inte förän vid Glacier Park. ![]() Detta är första gången jag har kommit över berget utan att ha 3-7 lok till hjälp, och eng filen har det inte heller pulats något med. Två "thumbs-up" till det här loket alltså![^][^] PS: Loket har också tillverkats som Märklin modell år 2000 i engångs serie för 150-års jubileet av Geislinger Steige. /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Junior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
En liten fråga bara. Jag undrar var man kan ladda ner ångloket som nämns.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Här: http://www.mikemad.de/msts-steam.htm Plus mycket mer.
![]() /Jonatan ![]() Ångloksdåren |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Marias Pass ! | Hawk | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2004-05-20 17:53 |
Frågor om rutten Marias Pass m.m | Pelle E | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2004-01-03 13:14 |
Swedish Marias Pass | Aussie_Taff | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-11-03 11:59 |
Marias Pass till Trainz | Fredrik | Landskapsdesign - Trainz | 7 | 2002-10-27 21:26 |
Swedish Marias Pass | smajlet | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2002-05-31 19:02 |