![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej !
Jag har funderingar på sätta in en hårddisk till i datoren men har bara ett ledigt fack nedanför den befintliga HD, funkar det bra att klämma i en till nedanför eller blir det för varmt med två hårddiskar ovan på varandra. Någon som vet ? mvh Henrik |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Nej, det ska det väl inte bli, vet ej, är inte expert på värme[}
![]() Men tror inte det ![]() Det finns hårddisk-kylare också[8D][:I] M.V.H Tobias år 2004! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Svårt att säga, men det borde inte vara några problem. Det skadar ju inte att testa. De flesta hårddiskar har inbyggda temp-sensorer som man genom ett program enkelt kan läsa av temperaturen med.
Annars finns det ju hårddisk-kylare att skaffa. ![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har man en Big/Full tower låda, kan man sätta hårddisken i en av dom lediga cd-platserna. Så har jag i min burk p.g.a. att det annars blir så trångt nere vid moderkortet/minnena....
![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Av egen erfarenhet vet jag att det funkar..Har nämligen så i min burk, men det skulle inte skadat med en hårddiskfläkt...Kan bli ganska varmt, men det skall fungera...Eftersom det finns tomma fack så skall där väl sitta grejor i dom facken...Sen beror det på hur trångt det är i burken...Beror mycket på ochså vad det är för typ, i vissa lådor kan man bara få plats med en hårddisk och detta på grund av att det nedersta facket brukar vara för tight mot moderkortet, dvs mot minne och andra kort, och speciellt mot processorfläkten...Annars kanske man kan sätta en extern hd...Men prova dej fram vilket som är det bästa alternativet...Kolla gärna med en äldre hd om du har... MVH Kenneth |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]() ![]() Hur stor är HD? min erfarenet är att stora HD >80Gbyte måste kylas annars kommer de att kracha förr eller senare. montera EJ diskarna så de sitter tätt ihopp utan om du har en ledig 5 1/4" plats ledig så köp en hd kylare och placera den där, om inte behövs en fläkt som blåser kall luft över diskarna dvs placera fläkten mellan HD och fronten på lådan flödet riktad in mot diskarna. Tänk även på att platta IDE kablar hämmar luftflödet så om möjligt köp runda kablar och placera kablarna så de ej stör luftflödet, även en tempraturmätare kan vara bra i förebyggande syfte. Har själv smällt några diskar då då de blivit för heta (igensatta filter till fläktkylaren) en bild från min dator ![]() märk avståndet mellan diskarna 1 st 120mm fläkt sitter framför hd och ger en temp på 29.5 grader |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Member
|
![]()
Tack för alla svar!!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Installation av CDP-filer | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2004-01-27 19:38 |
Installation av ma - ett oöverstigeligt problem? | bexkman | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-03-19 23:17 |
Installation | jonaswallin14 | Landskapsdesign - Trainz | 15 | 2003-01-24 22:05 |
Gör jag fel? (Installation av Djurgårdslinjen) | bobjörk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 17 | 2002-10-10 22:08 |
Installation av hårddisk | Bertil | Off-topic | 9 | 2002-08-10 15:52 |