Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-07-01, 00:28   #1
Kvarne
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard Ett mystisk sak hände just...

Måste bara få skriva av mig om vad jag just upplevde..

Jag är inte vidskeplig, även om detta inlägg säkert kommer få mig att framstå som det.

Jag var hos en kompis från halv nio tiden tills kvart i 11 på kvällen.
När jag väl ska gå hem beslutar jag mig för att ta gångvägen som ligger bakom kompisens radhuslänga. Den ligger med radhuslängan på ena sidan och en miniskog på andra sidan.

När jag väl traskar där får jag plötsligt syn på en katt som verkligen stirrar på mig. Man ser hur det lyser om ögonen. Dessförinnan så upplevde jag mig som övervakad.
Hela tiden kastade jag ett öga bakåt för att vara säker på att inget följde efter mig.

När jag sedan kommer in på min väg så stöter jag på nästa katt. Den stirrar minst lika mycket och kattögonen syns klart i den mörka omgivningen...

Jag känner mig mer och mer förföljd av någon eller något...

När jag till slut kommer till mitt hus så får jag syn på att det är fullmåne idag...

Slump eller?

Jag brukar inte tycka det är läskigt att gå hem på senkvällen, jag är inte så rädd för mörkret, men idag kändes det verkligen konstigt...läskigt och konstigt på samma gång. Och nej, jag hade ingen aning om att det var fullmåne när jag gick från min kompis...[:0][:X][|)][:I]

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 12:03   #2
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Nej det är inte slump att det var fullmåne. Månen följer ett mönster som brukar stå i de flesta kalendrar.

Om du anser att det är en slump att två katter tittar på dig skulle jag vilja säga att sannolikheten att katter tittar på dig när du är ute och går är väldigt stor. De är minst lika nyfikna som du vem det är som kommer.

Om du anser att det är en slump att det var fullmåne och att du sprang på två katter är sannolikheten inte lika hög men fortfarande rätt hög.

Sannolikheten att någon räknar ut den exakta sannolikheten (vilket säkert är fullt möjligt) för den händelse du beskrev är dock ganska liten

Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 13:34   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Standard

Jag brukar ha tre katter som tittar på mig och svansar runt benen, så fort jag närmar mig kylskåpet.

Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 13:55   #4
wilburt
Guest

Standard

[quote]Tidigare skrev Fredrik

Nej det är inte slump att det var fullmåne. Månen följer ett mönster som brukar stå i de flesta kalendrar.

Å f-n. Läser guben i månen kalendrar?

// wilburt
  Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 15:54   #5
Janne
STW-member

Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Bengan

Jag brukar ha tre katter som tittar på mig och svansar runt benen, så fort jag närmar mig kylskåpet.

Bengan
Jag har också katter som svansar runt benen så fort jag närmar mig kylskåpet. Det kanske är genetiskt betingat?

Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 18:13   #6
Kvarne
Medlem

Skicka ett meddelande via ICQ till Kvarne Skicka ett meddelande via MSN till Kvarne
Standard

Suck, jag var fullt seriös och förväntade mig seriösa svar...[V]

Känslan jag hade igår när jag gick hem var kuslig på något sätt...

Mvh: Kvarne
--------------------

6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA)
SL H10
Kvarne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 18:28   #7
Janne
STW-member

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Fredrik
Sannolikheten att någon räknar ut den exakta sannolikheten (vilket säkert är fullt möjligt) för den händelse du beskrev är dock ganska liten
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Jag håller med här. Sannolikheten för att någon sannolikt skulle beräkna sannolikheten måste sannolikt betraktas som osannolikt.

Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Gammal 2004-07-01, 18:55   #8
niofem
Guest

Standard

Att Fredrik skulle ge sina ironiska (och förutsägbara) svar var nog det mest sannolika i sammanhanget...

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
  Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 20:39   #9
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Mitt svar var inte avsett att vara ironiskt. Kvarne gav aldrig tydligt vad exakt som var slumpen och jag talade om för de ev. möjligheter det var. Att se katter och fullmåne är inget speciellt...

Orsaken till att han kände sig förföljd har inget alls med slumpen att göra. Det hade med osäkerhet/rädsla att göra. När man känner sig osäker/rädd kommer just sådana tankar och det kan vilken psykolog som helst förklara på ett mer ingående sätt.

Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 23:22   #10
niofem
Guest

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Fredrik
Orsaken till att han kände sig förföljd har inget alls med slumpen att göra. Det hade med osäkerhet/rädsla att göra. När man känner sig osäker/rädd kommer just sådana tankar och det kan vilken psykolog som helst förklara på ett mer ingående sätt.

Alltså - det bästa sättet att bemöta en vad du beskriver som rädd och osäker person är enligt dig att skämta bort det hela på ett förlöjligande sätt? Det var i alla fall så du handlade i denna situatuion...

Om jag känner er rätt så rycker Janne in nu och försvarar Fredrik och hans åsikt - den som har flest personer på sin sida vinner. Eller? [xx(]

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
  Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 23:34   #11
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Läste din berättelse Kvarne och reagerade också lite över dina svar som du fick, men eftersom jag inte verkar vara ensam om den tanken får jag väl ansluta mig till klubben.

Med vänliga hälsningar Pson

Pson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 23:41   #12
Janne
STW-member

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev niofem
Om jag känner er rätt så rycker Janne in nu och försvarar Fredrik och hans åsikt - den som har flest personer på sin sida vinner. Eller? [xx(]

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
Jaha, är du på speciellt dåligt humör idag eller hade du bara rent almänt lust att sopa till mig?

Signerar med samma artiga smiley. [xx(]

Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Gammal 2004-07-01, 23:49   #13
niofem
Guest

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Janne

Citat:

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
Jaha, är du på speciellt dåligt humör idag eller hade du bara rent almänt lust att sopa till mig?

Signerar med samma artiga smiley. [xx(]

Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Tack Janne, de orden värmer. Ärligt talat så är det ingetdera, jag vill bara att folk ska bemötas med respekt när de vill säga något. Varför jag skulle vilja sopa till dig har jag ingen aning om (det vill jag för övrigt inte). Vad jag heller inte har någon aning om är varför du skriver "speciellt dåligt humör".

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
  Svara med citat
Gammal 2004-07-02, 06:07   #14
Janne
STW-member

Standard

Citat:
Tack Janne, de orden värmer. Ärligt talat så är det ingetdera, jag vill bara att folk ska bemötas med respekt när de vill säga något. Varför jag skulle vilja sopa till dig har jag ingen aning om (det vill jag för övrigt inte). Vad jag heller inte har någon aning om är varför du skriver "speciellt dåligt humör".
Lukas Nilson
Och då hade det varit trevligt om jag också hade blivit bemött med den respekt du beskriver ovan. Eller man kan se det så här: slänger du skit på mig får du banne mig stå ut med att få skit tillbaka.

Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vad hände med Y1:an ? MatsH Trainz - Allmänt om Trainz 24 2003-10-27 22:43
Var hände med modellerna, Mikael? Pierre 3D-design - Trainz 9 2002-11-15 16:17
Vad hände med UE? [Till Fredrik mfl ] Kvarne Trainz - Allmänt om Trainz 9 2002-08-24 20:44
Vad hände?? prymikom Off-topic 4 2002-08-24 20:43
Vad hände med T44 och Y1 ? Phrippz Trainz - Allmänt om Trainz 1 2002-05-27 18:37

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:50.