|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-01-08, 11:36 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
Kan man kontakta Auran med förslag till förb.??
Hej !
Jag undrar om man kan kontakta Auran med förbättringsförslag. Mitt problem är, som jag skrivit om tidigare, att tunga tåg passerar stoppsignaler, lokföraren ser helt enkelt inte tillräckligt långt(Ex på BHJ, torvtåget från Bergaryd, som inte kan stanna i Årsta Bruk om man inte kör det själv, utan rullar förbi station, stoppsignal, växlar och vidare ut på linjen)..... Jag har försökt lägga in lägre hastighetsbegränsningar för att få tex ovan nämnda torvtåg att stanna, men jag får då ha 30 km/h som hastighetsbegränsning hur långt som helst innan det aktuella stoppstället, och det är inte säkert att det ens fungerar då, tyvärr........... Nu är jag kanske lite "udda" i Trainz-familjen som i stort sett bara använder spelet som "Logistik och trafikplanering", men det är Sk-tkul och sjukt beroendeframkallande. Tyvärr spelar jag mer och mer sällan, beroende på just ovanstående problem. Min undran är nu om man kan kontakta Auran eller om någon, sedan mitt förra inlägg, hittat något annat i frågan. Annars är nog risken att Trainz förpassas till "hyllan".... //Stefan |
|
2005-01-08, 12:07 | #2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Auran har en liten grupp som de arbetar nära med och endast via den gruppen tar de in förslag på förbättringar.
När det gäller AI-förare hur många meter de ska se så går det väl att konfigurera detta i trainzoptions.txt eller togs det bort i senaste releasen? Någon som kan rätta mig på det? ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2005-01-08, 12:39 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
Det var väl kommandot -autopilotsignaldistance=xxx där xxx är antalet meters "framförhållning" till signalerna för AI-förarna. Om det fortfarande fungerar i TRS2004 vet jag ej, men försök att ändra i filen Auran\TRS2004\trainzoptions.txt och lägg till ovan beskrivna kommando med 200-300 meters framförhållning. Roger |
2005-01-08, 13:24 | #4 |
Senior Member
|
Man kan ändra det från Trainz Objekt också enkelt och bra
Nicke! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Lite kortfattad info om vad Henk från Auran sa | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2003-08-13 12:29 |
Auran [varför får man inte alla filer till scen.] | mikath | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2003-04-26 20:15 |
Auran släpper PaintShed till MSTS | Fredrik | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2002-09-16 22:53 |
Auran Paint Shed till msts | Fredrik | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2002-05-30 23:26 |