|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-01-25, 14:39 | #1 |
Nybörjare
|
Bra länkar till svenska sidor?
Är precis som så många andra helt besatt av trainz, jag spelar så fort jag kan (hade till och med bygt en detaljerad rutt från alvesta-kalmar men datorn dog och allt försvann)Hur som helst så ger jag inte upp så lätt. Har använt mig av de tips jag fått här för att använda satelitbilder för att skapa en så verklig miljö som möjligt. Kan bara rekomendera fler att göra så (det blir riktigt snyggt!
Nu till min fråga (som jag hoppas ni kan hjälpa mig med) är det nån här inne som kan ge mig lite bra länkar till sidor med bra downloads) med bra downloads menar jag saker som skulle kunna fungera bra i vår svenska miljö. Fina byggnader och sånt! Jag vet att det finns en del danskar som lagt ner en del tid på att skapa fina byggnader så även danska länkar skulle vara bra. Skulle vara grymt tacksam för all hjälp jag kan få mvh Johan Wikström |
|
2005-01-25, 14:53 | #3 |
STW-member
|
Införskaffandet av Svenska Tåg 2004 och Svenska Tåg 2005 är rekomenderat om du inte redan har dem. Annars är det bara gå till Aurans Download station och leta bland alla byggnader som finns där (inte helt roligt men man hittar en del passande).
Några andra sidor är det inte gott om som har svenskliknande byggnader, speciellt inga svenska sidor finns förrutom STW och e-buzz. /Tomas |
2005-01-25, 15:15 | #4 |
Nybörjare
|
Jag har redan införskaffat svenska tåg (saknde x2000 för övrigt) har laddat ner allt som dom här sidorna har att erbjuda (bra grejer förresten) skulle vilja ha upptåget och x-trafiks tåg! Det vore kul eftersom man bor i gävle... Vad är e-buzz vilken adress har de?
[/quote] |
2005-01-25, 15:18 | #5 |
Nybörjare
|
kom på vad e-buzz var för någonting förresten
|
2005-01-25, 15:20 | #6 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
Hm...
Låt mig säga så här. E-buzz är den sidan du är inne på nu..så om du klickar på "startsida", som finns belägen precis under bilden uppe i vänstra hörnet, så kommer du till den sida där du kan tanka hem lite svenska saker Erik Götborg, VD för RTS Trafik GYLLENE REGELN; Så som du vill bli behandlad, skall du också behandla dem. |
2005-01-25, 17:17 | #7 | |
Nybörjare
|
Citat:
|
|
2005-01-25, 22:45 | #8 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
Hej jswmusic.
Kul att du tycker om att bygga svenska banor, för det är något vi saknar. Kolla in tråden om SWEMOD, en försvenskning av U-Make modulerna standarden. På Download station finns c:a 50 tal sådan moduler, fast de är byggda enligt amerikansk standard och signalsystem. Börja gärna att skapa moduler enligt SWEMOD och ta kontakt med Fredrik här på forumet, så kan han lägga upp modulen så att andra kan ladda ner den. /Lars |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Uppläggning av filer till e-buzz | Fredrik | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-12-01 14:21 |
Nu är min akt. färdig till JBJ | knasen | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 16 | 2003-01-31 14:05 |
Till bords! (svenska pass del 6) | dalchr01 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-01-29 15:50 |
Svenskare miljö | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 8 | 2002-10-13 14:31 |
Välkommen till svenska forumet om Trainz | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 8 | 2001-08-28 10:45 |