|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-02-14, 23:49 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hur ändrar man dygnen...
Hej!
Jag undrar hur ändrar man dygnen, t.ex. sommartid som har långa dagar och vintertid korta dagar. Som t.ex rutten Inlandsbanan har. Nå´n som vet hur... MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
|
2005-02-15, 00:03 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
I rutten finns en mapp som heter "ENVFILES". I den mappen hittar du lika många filer som du har årstider och i dessa filer anger du de olika tidsintervallen när saker o ting ska förändras.
Plus en hel hög med andra saker som man kan skruva på... [] Man får prova sig fram, ta en backup först av filen förståss.. Fast, det vet jag ju att jag inte behöver säga till dig... Du har säkert redan hela rutten sparad, så då är det ju bara o kopiera in från den, om det inte blir bra o prova igen. /Mats A |
2005-02-17, 01:05 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Jag kollade i andra rutter och innehållet har env-mappen fler filer än orginal. Måste man ha speciell program för att skapa fler filer. Jag såg filikoner som kräver program som heter Print Artist för att öppna dem. Eller finns det annat sätt? I min rutt så finns bara fyra filer och de heter editor, rain, snow och sun. MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hur ändrar man ljud på lok? | MatsH | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2003-01-14 01:35 |
Hur ändrar man tidtabellen | patrik19 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-10-19 21:04 |