![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Hej!
Jag undrar om det är möjligt att göra de svenska dynamiska hastighetstavlorna till att funka som dessa: KUID2: 69937:200029:1 Alltså att olika tågs AI-förare ser olika hastigheter beroende på typ. Tex: Ett snabbt Rc-lok ser full hastighet på linjen medans en T44 ser lägre hastighet för att säkert hinna bromsa osv. Vore praktiskt ![]() OBS, jag har inte testat era dynamiska tavlor än så kanske de redan har sådan funktion [:I] /MVH Patrik |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Knuffar upp den här tråden från dåtiden då den verkade väldigt intressant. Har denna idé fullbordats eller påbörjats sedan den skrevs för alla år sedan?
Skulle vara väldigt häftigt om det fanns till Trainz med svenska hastighetstavlor och ATC-överskridande. Om jag har missat en tråd om detta så får jag be om ursäkt att jag gräver i gamla gravar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
På Wadalbavale rutten i trs 2006 finns det ett system där godståg, persontåg, expresståg har olika hastigheter som kan sättas ut med osynliga signaler och där varje lok ställs in på vad det drar för typ av tåg via en rule och på så sätt får olika hastighetsangivelser beroende på vad det är för typ av tåg loket drar.
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2009-07-08 klockan 17:17. Anledning: stavfel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Får ursäkta om jag är dåligt uppdaterad, men är detta signalsystem släppt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Tror jag såg en rule om just detta när jag rotade runt i Content Manager.
Kolla lite där, var inte så förtvivlat många rules att kolla. //Stefan |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
"Räfflor" kvar efter omålning? | Kyriakos | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 7 | 2005-01-07 15:04 |
Söker efter bra ställe för domain.. | prymikom | Off-topic | 3 | 2003-11-16 01:57 |
Problem med dynamisk skugga i msts!? =/ | Olaf Lindström | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2003-07-10 23:28 |
Hjälp efter jag har målat om... | prymikom | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 11 | 2002-08-06 15:23 |