|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2006-10-29, 19:03 | #1 |
Medlem
|
Går det att...
Köra med ett fotografi istället för att bygga en förarhytt i Gmax t.ex om jag har ett foto av X10p:s förarhytt i detalj och inhämtar tillstånd av innehavaren till denna bild, hur gör jag då för att få in bilden i X10p modellen som jag håller på att försöka börja bygga eller måste man bygga förarhytten från scretch? Mvh Johnny Nilsson
|
|
2006-10-29, 19:13 | #2 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Citat:
I msts bygger hytterna på foton(eller för den delen 3d bilder) som har animerade reglage etc. Där använder många foton och ordnar rörliga gas-/bromspådrag etc. |
|
2006-10-29, 19:18 | #3 |
Medlem
|
HEJ! Det gäller MSTS, men hur i all sin dar får man rörliga reglage o.sv, jag tror det får bli på följande lilla vis att jag ordnar 3d modellen så att den ser skaplig ut sedan så skickar jag den till E-buzz Tågforum så får någon som kan det fixa detaljerna i exteriören och interiören och koppla ihop med vagnar och sådant, jag får riktigt se framför mig hur konturerna ska vara och hur jag ska igenom Gmax Trainpack ska få en visningsbar bild på bygget, vet någon hur man gör detta. Mvh Johnny Nilsson
|
2006-10-29, 22:54 | #4 |
Medlem
|
Den huvudsakliga frågan är alltså hur man kan visa hur ett bygge fortgår i Gmax t.ex här på E-buzz eller skicka på mail. Mvh Johnny Nilsson
|
2006-11-11, 13:40 | #5 | |
Medlem
|
Citat:
Antagligen är det en fil som ska ersättas/skrivas över.