|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
Det ska fungera med Railworks ja
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 877
|
Hej!
Nu vill jag hämta Rc:n och har redan betalt 150kr 19 januari. Hur gör jag för att hämta den? Rc:n till RS ochRW alltså.
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-06-22 klockan 15:16. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
Klicka på "members area" så ska du komma till en lista för vilka licenser du har. Till höger finns nedladdningslänk, där väljer du till vilken simulator du vill ladda ner.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 877
|
??? Det finns inget lok att hämta.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Germany
Inlägg: 4
|
Hi Train-Simmer
I am new in your forum, use MSTS since the beginning of TS and have now RailWorks where I make my first steps. I am sure you will here from me again here. Thank you to the organisers of this Forum. I have bought the community-ware RC-Locomotives, they work like a treat. I have however changed the cabview a bit and changed the train brake somewhat, will post this in due course here. Now a question: we in Germany and Austria do not really know about "Community Ware" in the trainSim-Comunity, but it it’s surely very tempting. What would a repaint of the RC2 to an OBB1043 (I think it is an RC2 somewhat modified) and with a right hand cab (driver sits on the right side) cost? Possibly we can organise also a German and Austrian Community Ware. Alf PS: I am natural German speaker of Austrian origin and live for the last 27 years in Germany. Married for 35 (long) years with 1 son (age 34). |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
Citat:
It is very nice to hear that there is an interest outside Sweden for the CW class Rc model! It is a very interesting question that you are raising, however I will only give a short part answer currently. We will get back with a better answer later on, when Fredrik is back from his vacation. Fredrik has posted a thread on the uktrainsim forum, where the CW project is briefly described; http://forums.uktrainsim.com/viewtop...?f=215&t=91378 Kind regards, Mazz |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Germany
Inlägg: 4
|
Hi
thank you for the nice and promising answer, I will always gladly look forward to visit your forum again Alf |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
|
Hei jeg får denne feilen når jeg skal pakke denne ut.
__________________
Mvh Arve
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
Du måste ladda ner ALLA delarna! (5 delar)
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 14
|
Hej.
Jag har haft lite frågor om RC-loket i RailWorks levererat via Steam. Jag fick bra svar (se nedan) som gjorde att jag hittade knappen under "Package Manager" (är ju lite av ett blindstyre). Det nedladdade materialer innehåller fem .rpk-filer med samma namn när de packas upp. Ska alla installeras i RW (kräver namnbyte vid uppackning) eller ska bara en av dem in där. Vilken i så fall - det finns fem filer att ladda ner - numrerade från 1 till 5 (men de får samma namn vid uppackning, som sagt). Hälsningar, Knut |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 14
|
Hej igen.
Jag glömde lägga in det svr jag fick och som jag hänvisar till när jag skriver "se nedan" i mitt förra inlägg. Här kommer det: Du har laddat hem Rc-loket som ett arkiv i flera delar. Se till först att packa upp detta arkiv till en temporär folder. (jag föredrar en icke temporär folder om jag skulle behöva ominstallera det) Därefter startar du RailWorks men istället för att starta själva spelet går du till fliken installationer. Här finns en knapp för att installera nytt material i RailWorks. Tryck på knappen och leta åt Rc-loks filen. /Anders |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Germany
Inlägg: 4
|
Hi to "High Up North"
any news on 132 + 133? Alf |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tidigare Traindriver94
|
Blir det fler RW-projekt?
Varför göra T44, tycker att det viktigaste nu är motorvagnssätt eller vagnar till rcn.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
Håller med Micke lite där! Känns lite onödigt med två olika lok, istället för att inte ha några vagnar till te.x RC-loket. Hoppas det blir fler CW-projekt, för jag tycker det är en mycket bra idé, och att det vore trevligt om det fortsatte.
Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-10-19 klockan 16:04. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tidigare Traindriver94
|
Jag testade själv att ladda ner alla filerna.
Gör så här: När du har alla 5 komprimerade mappar på samma ställe, så packa upp den första. Sedan installerar du bara den i spelet så ska det funka, det gjorde det för mig. Alltså räcker det att packa upp första zip/rar filen.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
|
|