|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-05-29, 22:57 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
RailWorks feature update
Idag har Railsimulator.com lagt upp en första lista på vilka features Rail Simulator 2;RailWorks kommer att ha. Här finns hela artikeln från Paul Jackson:
http://www.railsimulator.com/en/node/6326 Några saker som jag fastnar på:
är det inte den 12:e juni snart? Senast redigerad av Mazz den 2009-05-29 klockan 23:24. |
|
2009-05-29, 23:23 | #2 |
Medlem
|
Härligt att det ligger på Steam, ett mycket bra beslut av RSDL att gå genom en så stabil plattform.
Dynamisk rök är heller inte fel
2009-05-30, 10:47 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
Kan du vidareutveckla detta? Jag har ingen erfarenhet av Steam. För mej syns det som en nackdel att vara beroende av en uppkoppling till Steam varje gång man ska starta RailWorks. Jag som alltid har irriterat mig på att cd-skivan ska sitta i drivern när man startar Rail Simulator, kommer nog inte att gilla detta. Eller har jag fel?
2009-05-30, 11:55 | #4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Enligt tidigare publicerad information behöver du inte vara uppkopplad mot nätet för att kunna köra railworks.
Dock lär det krävas vid installation samt uppdatering |
2009-05-30, 12:39 | #5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-05-30 klockan 12:41. |
|
2009-05-30, 12:45 | #6 |
Admin & STW-member
|
Finns ju redan legala sätt för att slippa ha DVD-skivan i när man ska köra Railsimulator så jag ser inte riktigt att det skulle vara så stort problem.
KMW har tidigare postat om lösning hur man kan köra spelet utan att ha skivan i |
2009-05-30, 13:20 | #7 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Min fråga var, vad är det som är så härligt att det ligger på Steam? Om man kan hämta uppdateringarna när man själv vill, är det ok för mig. Som Trainz och de flesta andra mjukvaruleverantörerna, med andra ord.
2009-05-30, 13:42 | #8 |
Admin & STW-member
|
Lite osäker på hur utformningen ser ut. Hittar inte just nu inlägget/bloggen där jag läste om hus RS såg på Steam.
Det jag minns fritt från mitt minne (som är långt ifrån bra ) är iaf att man behövde inte vara uppkopplad för att köra RW (Railworks). Osäker på hur det var vid installation. Vad jag förstått ska man dels kunna köpa Railworks dels online som en nedladdning via steam eller köpa som vanligt, en box med skiva. Men om det stämmer det jag minns så borde det betyda att man kan uppdatera spelet när man själv känner för det och har snabb uppkoppling. Kanske inte alltför skoj att uppdatera med 1 GB data på en 0.5 mbits ADSL... Mazz kanske minns var det har stått mer info om Steam? |
2009-05-30, 18:36 | #9 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
Vet inte så mycket om Railworks och steam, men spel i singelplayer läge går att starta i offline-läge i Steam med (annars skulle det väl vara lite dumt?). Så uppkoppling är inte nödvändigt.
Annars lät det som trevliga nyheter.
2009-05-31, 02:29 | #10 | |
Medlem
|
Citat:
Men fördelarna tycker jag överväger det lilla irritationsmomentet. RSDL kan ju nämligen uppdatera spelet dagligen utan problem och därmed rätta till småfel som man annars skulle få vänta i veckor innan de blev fixade i en stor patch/servicepack. Släpper man patchar som vanliogt kan man inte göra det för ofta för då är det lätt att användaren missar någon. Vill man sedan fortsätta att köpa spel för nedladdning så har Steam det största utbudet, de har väldigt driftsäkra servrar och säkerheten är väldigt god. Det har endast varit två riktigt ordentliga drifstörningar sedan jag började använda steam (2005). Aktivering av spel kräver internet oavsett om man köper och laddar ner via Steam(rekommenderas om man inte gillar att ha spelboxar på hyllan) eller köper en boxad version och registrerar cd-nyckeln. Jag tycker att det är härligt för att jag redan använder Steam dagligen och är van vid det, men jag förstår att för bara ett spel kan det kännas tveksamt om det är lönt.