|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-11-12, 19:52 | #16 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
Trevligt, hoppas du får fram underlag för detta då B loken är mycket trevliga maskiner att jobba med! Nästa gång jag kommer till landeryd så kan jag försöka samla ett gäng bilder åt dig!
|
2010-11-12, 23:51 | #17 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
|
2010-11-13, 00:23 | #18 |
Medlem
|
Kan meddela att det loket släpptes tillsammans med Hawks fina NMJ rutt som vi har liggande på banbyggarna.se
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
2010-11-13, 00:24 | #19 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
B 1136 finns i dag i Nynäshamn och går som museilok. Det var B 1136 jag tvättade (obs hela loket). Vad jag minns så köpte Nynäsbanan loket från BJ.
Hur jag tvättade loket avslöjar jag inte här, men äldste lokföraren, som körde loket, var nöjd. Undrar f ö om det finns något tvättprogram i GMax och Blender... LAn, jag väntar med stor iver med trassel i handen och brännolja i pytsen. Nisse |
2010-11-13, 00:26 | #20 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Däremot så ägde Stockholm-Nynäs ett H3 köpt från BJ, men det är ju stor skillnad mellan ett H3 och ett H3s. Så vitt jag kan se så hade SNJ bara ett B-lok, även det köpt från BJ, byggt i Falun och med treaxlig tender. Det hade SJ-nr 1383 Både H3 och B skrotades dock 1960. Men för att återå till ämnet: Bygg gärna ett B-lok. De var ju väldigt vanliga på svenska spår. mvh .... Mats |
|
2010-11-13, 09:53 | #21 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Ritningar till B-lok !!!???
Jag har väldigt svårt att hitta någon bra ritning på b_loket i sido- top och frontvy. Den 4-axliga tendern finns bra ritning på, men loket är värre! Om någon har, eller känner till någon som har, bra ritningar på B-loket så är jag mycket intresserad!!!
2010-11-13, 13:46 | #22 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Inte för att det var så jättebra ritningar men i gamla Järnvägshobby 2 av Jan Jangö fanns skisser på B-loket.
/æ |
2011-01-04, 19:44 | #23 |
Medlem
|
Hade mycket riktigt planer på ett B-lok som jag dessutom jobbade lite på i smyg i höstas. Men som med så mycket annat så tog det tvärstopp i samband med universitetsstudierna.
Så någon konkurrens från min sida lär det då inte bli de närmaste 4 åren och då lär väl din modell vara utdaterad Skämt och sido, så har jag lite ritningar och ett minneskort fullt med detaljbilder fotograferade på Norrbottens Järnvägsmuseum (tillsammans med lite gamla malmvagnar och annat smått och gått), vill du ha dem så är det bara att säga till.