|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-01-13, 14:07 | #5611 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Har laddat ned det men det är nåt fel i skriptet för när jag sätter ut växlaren i propertyrutan så syns han men när jag sparar inställningarna så försvinner han. Är det samma hos dig? Blir väl nåt för Svenolov att bita i när dagen V3 närmar sig?
2012-01-13, 18:18 | #5612 | ||
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Nu ska jag se om jag hittar bilden från Bengan, på ett oranget Euromaint-lok (tror jag att det var) som är ganska (liiiiite) likt det här, hehe . _________________________________________ Citat:
Jaa, man är väl lite korkad, som gillar tåg med en massa buckliga, halvrostiga plåtburkar som last, men va f*n....
2012-01-13, 18:33 | #5613 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Du får gärna maila mig loket i alla fall, alltid finns det något att lära.
2012-01-13, 20:58 | #5614 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Citat:
verkligen nåt för oss att sätta tigerbetarna i, troligen något vi kan utveckla och använda i framtiden !
2012-01-14, 20:35 | #5615 |
Veteran
|
Något större virkestransport än vad som körs på DONJ's järnvägar .
Baloo: Du får nog köra några lass, för att få ihop trän' till dom här plankorna .
2012-01-14, 23:55 | #5616 |
Medlem
|
Åhh Ekan Nu blir jag smått Ledsen var f*n hittar du alla Sjukt förbannade Hus/lägenheter/byggnader// Gunters Storebror
2012-01-15, 00:13 | #5617 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Bra jobbat ekan.. och
gräsligt snyggt.. ser dig som en förebild, när det gäller att lägga ut "ground".. !! försöker själv men det blir aldrig så bra som ditt...
2012-01-15, 13:50 | #5618 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Jag tipsar på miljoner eller snarare miljarder mus-klick med JVC's gräs och liknande. Ekankal har nämnt någonstans att han klickat sönder en hel del möss (datamus alltså) redan.
Jag beundrar verkligen hans realistiska Trainz-värld. Har försökt men kommer inte i närheten av hans fantastiska landskap. Vete fasiken hur han också hinner med att köra alla tåg också. Toppen Ekankal Hälsningar
2012-01-17, 04:56 | #5619 | |
Veteran
|
Citat:
Vet inte riktigt hur många möss det har gått åt, men kattstackarn här hemma blir utan hela tiden . Tack för berömet (till stina & Gunter2 oxå) . _________________________________________ Werner & Werner i all ära, men här är det ett helt gäng ute å åker . Å det går undan oxå, så till den milda grad att (kock-) hattarna blåste av på dom sista, så att det bara blev underredena kvar .
2012-01-17, 16:15 | #5620 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
# 5619
Ekan du vet väl att det alltid kocken och finnen som råkar mest illa ut vid flygolyckor. " Noskonen och kockpitten hittades flera km från olycksplatsen." Det är nått mäktigt med Amerikanska lok trots att många är direkt fula (framförallt äldre ). Som vanligt ett härligt landskap. Stickanw
2012-01-17, 18:40 | #5621 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
"Död" simulator visar upp sig...
Den tydligen "döda" simulatorn Trainz visar här upp sig i en video från en av våra vänner i öst:
http://www.youtube.com/watch?v=WCsps...ature=youtu.be |
2012-01-17, 21:03 | #5622 | |
Veteran
|
Citat:
Dom är stor, låter maffigt, dom är långa, men som du säger, kanske inte dom vackraste. Men som sagt, det är ganska mäktigt när man hör mullret från ett gäng USA-dieslar, sen kommer det en oherrans massa stora, höga vagnar, då kan man ta en fikapaus. sen börjar det mullra igen, mer lok, åsså ännu mer vagnar, då hinner man ta en p...-paus, sen börjar mullret igen p.g.a att tåget avslutas med ännu fler lok . Och när man ser amerikanska rangerbangårdar, så framstår Hallsberg som en liten parkeringsficka, försök att baxa in det här tåget där http://www.youtube.com/watch?v=jdIzR...eature=related .
2012-01-17, 22:25 | #5623 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
Citat:
Och snygga bilder som vanligt Ekan! Jag gillar verkligen att du blandar med svenska och amerikanska bilder! Dock så måste jag säga att jag tycker att amerikanska ånglok är helt otroliga. Man tycker att F-loket är stort eller att en E10;a drar och låter mycket. Då har man inte sett 3985 aka Challenger. http://www.youtube.com/watch?v=6OgSNQOTw2U Challenger är inte ens det största loket som finns bevarat i USA. Dom har ju även Big Boy som är betydligt mycket större. Tråkigt nog så finns det inget big boy som är körbart idag. ( Lägg märke till hur liten gubben som hänger ut ur hytten är i gämförelse med loket. )
2012-01-18, 13:22 | #5624 |
Veteran
|
Tusen tack, rely .
Det är det som är fördelen med att gilla tåg av alla årsmodeller och utföranden, ena dan kör man svenska ångtåg på smal- eller normalspår, andra dan moderna svenska tåg av alla de slag, oxå blir det en dag, eller två, med jänkee-muller. En annan lite kul grej med amerikanska tåg, är ju hur man lastar dom, är det inte på höjden, så är det på längden, t.ex en och en halv!!! lastbilstrailer på en vagn (de' ni, Green Cargo ), oxå är det kul att skita ner dom, för det är ju inte så ofta man ser rena, skinande nytvättade sådana i.r.l. .
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2012-01-18 klockan 13:33. |
2012-01-21, 23:25 | #5625 |
Veteran
|
Tillfällig invation av Infranord på Trångboda bg.