|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-02-18, 18:39 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
ÖSlJ Läggesta Nedre Cykelställ
Fick just ett OK från bjornl att cykelstället fungerar. Det är ett gammaldags ställ med tak så att sadlarna inte blev våta, där man körde upp cykeln i en ränna. Jag kommer ihåg att vi hade sådana på folkskolan jag gick i på 1950-talet. Var man riktigt fräck ställde man cykeln med bakänden upp så man kunde göra en "Le Man"-start när man skulle hem.
Se denna post för info: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....7&postcount=24
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn Senast redigerad av lan den 2012-02-18 klockan 19:31. |
|
2012-02-18, 20:08 | #2 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Du Lan...
detta för mig tillbaks till 70-talet.. jobbade några år på Husqvarna Vapen... cyklade dit.. och en av de första dagarna skulle jag hänga upp min cykel i ett liknande ställ... "Här ska du inte komma o hänga din cykel.. där har jag hängt i över 30 år"... tala om att "pinka revir".. fick här en idé.. kanske detta scenario kommer att gestaltas.. och kan då också använda en av pissoarerna.. Tack Lan.. och övriga inblandade.. kanonobjekt.....!!
2012-02-18, 22:10 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
Mycket läckert. Satt just och tittade på ett kort jag tog i somras i Taxinge Näsby. Där fanns just ett sådant cykelställ. Men jag minns dem också från min barndomsstation.
/Torpet |
2012-03-04, 13:28 | #4 |
Medlem
|
det finns ett liknande i Insjön
2013-03-03, 20:22 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2012
|
Thank You
Howdy:
Thank you for bike rack Gerry Denver Co. |