|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2013-04-19, 11:26 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
Vurderer å kjøpe nytt simulatorspill .
Nå har jeg kun kjørt msts siden januar 2004.
Vurderer å prøve et av de andre togsimulatorene som finnes . Hva vil dere anbefale som kommer nærmest msts og som er mest realistisk ? |
|
2013-04-19, 11:37 | #2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Railworks / Trainsimulator 2013 är realistisk och har väldigt fin grafik. Nackdelen är väl att det inte finns så mycket svenskt som det gör till MSTS.
Här är utvecklarens hemsida: http://www.railsimulator.com/ |
2013-04-19, 15:19 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
MSTS Alternativ
Hvärför prover du inte OpenRails?
Den er "freeware", og använder MSTS rutter diräkt. http://openrails.org Här kan du hänta en färsk Beta, den uppdateres en gång i weckan, lördag. Du installerer bare OR i sitt eget bibliotek og peker på ditt MSTS install, så körer det. Jeg har stor gläde av båda Stockholmsrutten och Trollhättanrutten. OR ser p.t. ut som Railworks, men er som sagt "freeware" og Utväcklingsarbetet skrider raskt framåt. OR kan hantera mycket större Rutter end MSTS, faktiskt kann du installera alle dine MSTS Rutter på enn gång, utan at OR gir dig problemer. Det bliver bare riktig månge tåg at vælja på. Prov denn förr du tänker på Railworks. Railworks, forlanger deg att have en Steam-konto. Softwaren melder tilbake til spelfirmaet, värje gång du använder din Railworks. Den täller også hur lång tid du anvendar på at köre. (Den melder også tilbake, värje gång du slår på din dator,(hemmligt)) Hvis dom finner at du företar deg nonting dom inta gillar, stänger dom din konto med enn gång, och så er din Railworks Borta... Jeg har provet. Jeg köpte en DVD med Railworks 2013, menn sälvom jeg har Spel-data på DVD insiterade Steam på at du nedlastade 5 Gigabyte igen. Jeg skrev en "lapp" til dom og frågade om der icke var en väg hvor mann slapp at nedlasta alle data igen. Det er two Månader sedan, og inget svar. ... Därrför anbefaler jeg OpenRails, prov denn. ChrisD Senast redigerad av ChrisD5710 den 2013-04-19 klockan 15:25. |
2013-04-19, 20:49 | #4 |
Medlem
|
Takker Dere begge for svar
Jeg starter med å prøve open rails og så ser jeg etterhvert Ha en trivelig helg |
2013-04-20, 03:21 | #5 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Jeg har problemer med trafikk på aktivitetene på VBSR5. Her kommer det aldri noen av motgående tog som er i aktiviteten, men kjører jeg i MSTS så er de der det samme gjelder frittstående forrsignaler de lyser ikke i OR, men det gjør de i MSTS. Men ellers bra.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
|
2013-04-20, 08:53 | #6 | |
Medlem
|
Citat:
Har det noe for seg i OR ? Endrer OR noe consister etc i msts eller kan jeg installere OR , prøve det og fjerne det igjen uten at msts er blitt endret av det ? |
|
2013-04-21, 00:58 | #7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
Ja du kan installere OR og fjerne den igjen uten at det påvirker MSTS.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
2013-04-21, 11:07 | #8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
Jan har du set på Open Rails Loggen der står på dit skrivebord efter hver kørsel?
Her står præcist hvad OpenRails ikke liker. Der ser ut som om at MSTS tillater ganske mange fel, f.eks. spor der ikke ender korrekt, eller manglende texture-filer. Nogle af disse ting kan rettes ganske lett, hvis man er forfatteren til rutten. Finner du et fel i OR, går det ganske snappt med at rette dom. Jeg har rapporteret 5 fel, og de 2 er rettet allerede innom 2 weckor. ChrisD |