|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2015-12-15, 18:28 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
BJ Ds och O ...
... uppdaterade till TANE och försedda med Vovvens ljud- och ljusskript:
2015-12-15, 22:35 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
Datorn i vilken jag har allt befinner sig i mörkaste Småland. Ändå har jag kommit på god väg med BJ O och Ds - dock inte tillräckligt långt.
För BJ O saknas Markskuggebibliotek, kuid: 67375:101201. För BJ Ds kuid:404327:10444. Nisse |
2015-12-16, 09:01 | #3 | |
Veteran
|
Citat:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...xturegroup.cdp Markskuggebiblioteket nedan:
2015-12-16, 11:48 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
Nu har vi fått något nytt; nämligen övergnistliga lok (se närbilden av Ds-loket, drivhjulet).
Gnistorna mellan avtagare och kontaktledning perfekta liksom motorrummets - förutsatt att kontaktledningen ligger rätt. Hjulgnistan är ett arv från den tiden när LAn och Korvtiger konstruerade BJ-loken.. Gnistan kan väl få ligger kvar tycker jag. BJ Ds känner jag inte igen. Det verkar vara en hybrid mellan BJ Ds och SJ Ds. Ingen frontvinge och ingen SJ-vinjett.. Jag har färdats åtskilliga mil bakom BJ Ds. Nu känner jag mig lite främmande. Hur BJ Ds skall se ut berättar BK O. Nisse |
2015-12-16, 12:54 | #5 |
Veteran
|
Det finns ju en texturegrupp till Ds - Propertyrutan!
Om Du går lite närmare så ser du att inte är nån gnista vid blindhjulet, det är den blankslitna insidan av blindhjulskåpan som det excentriska blindhjulet polerat blankt! Comprende! EDIT: Mörkat ned de blanka partierna i blinhjuskåpan på denna boggi för dom som vill:
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn Senast redigerad av lan den 2015-12-16 klockan 14:56. |