|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2016-10-12, 16:52 | #1 |
Medlem
|
Få bort kontaktledningar?
Hejsan! Jag skulle vilja få hjälp att ta bort de gamla kontaktledningarna som "SE NoWire Track Rule" har ovanför spåren när jag elektrifierar dem.
Hgv har lyckats med detta på SE Wire TrackRule, men då jag använder Nowire på Nordlandsbanan så är det problem på de elektrifierade sektionerna kring Trondheim!
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|
2016-10-12, 17:09 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Markera spåret som har ordinarie ledningar och sen klicka på "Tredjeskena" eller "Ingen" i egenskaper.
"Tredjeskena" där kan ellok köra men inte på "Ingen". Mitt spel är på svenska.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2016-10-12 klockan 17:47. |
2016-10-12, 17:25 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
Du bör kunna byta trackrule genom att redigera Tracks.bin och ersätta "Nowire" med "Wire". Då kan du använda min uppdaterade "SE Wire" trackrule.
Alternativt kan du byta namn på "SE Wire" trackrule till "SE Nowire". Du måste i så fall redigera bin-filen och ersätta "Nowire" med "Wire" i hela filen. Kanske RW_Tools har nån funktion för detta? |
2016-10-12, 17:48 | #4 |
Hedersmedlem
|
Hej!
Jag redigerade inlägg 2 så kolla igen. |
2016-10-12, 17:54 | #5 |
Medlem
|
Tredje skena är ingen särskilt bra idé eftersom realistiskt byggda lok bara fungerar med rätt sorts elektrifiering.
T.ex. går inte newS Da att köra utan luftledning. |
2016-10-12, 18:08 | #6 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
Tredjeskenan syns inte i simulatorn.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2016-10-12 klockan 18:26. |
|
2016-10-12, 20:01 | #7 |
Medlem
|
Ja men testa att köra Da-loket med tredje skena i simulatorn. Det funkar inte...
|
2016-10-12, 20:15 | #8 | |
Medlem
|
Citat:
Det blir så tokigt om jag jobbar med 2 olika trackrule, och att jag måste ändra elektrificeringsmetod hela tiden om jag kör med "wire" trackrule eller "sweden".
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|
2016-10-12, 20:38 | #9 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Lite på sidorspår nu då, hoppas det löser sig ADDE
2016-10-12, 22:36 | #10 |
Medlem
|
Jag är inte helt säker men jag tror inte att en ändrad track rule påverkar redan lagda spår. De bör visas korrekt i fall du exempelvis vill köra på någon annan rutt med samma trackrule. En trackrule är ju helt enkelt en uppsättning regler för hur spåren skapas i editorn, dvs vilka assets som används för det visuella och för ljud, vilka förinställda egenskaper olika spårtyper har (såsom STH, minsta kurvradie) m.m.
Du kan ju alltid testa att redigera trackrulen och spara en kopia... Hmm, det kanske beror på någon inställning. Det fungerade i alla fall inte när jag först installerade Da-loket, därför fick jag ändra trackrulen och elektrifieringen på hela Jönköpingsbanan. Hursomhelst blir det ju ett problem om någon designar ett realistiskt lok som kräver rätt typ av strömförsörjning. |
2016-10-13, 01:05 | #11 |
Medlem
|
Det är det som är det märkliga. .bin-filerna (eller dess konvertering) ser exakt likadana ut, och det står "SE Wire Track Rule" på dem. Jag vet inte vad som är så tokigt. har KMW en annan .bin-fil för "SE NoWire Trackrule"?
2016-10-13, 09:57 | #12 |
Hedersmedlem
|
Jag fick rådet av newS att använda tredjeskena för länge sen.
Da funkar. |