![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Apr 2003
|
![]()
Mycket roligt att KMj 3.0 har släppts.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Pursche:
Då hade jag rätt angående signalerna då!?[ ![]() Men hur många procent järnväg idag har sådan signalering som beskrivs längst ner![8] KMJ 3.0 Är ju någon procent iallafall! ![]() Grymm rutt som inte går att beskriva i ord när man tänker efter...[ ![]() Nä nu måste man iväg till Praon igen Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#3 |
Member
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jo jag vet att signalerna visar rött normalt i Sverige. Men det blir väll att ändra signalsystemet på kmj för mig, så att det blir som på P&N, för att göra en path för hela aktiviteten är ju inget kul, i alla fall inte om det är en VUT eller växlingsaktivitet.
Skriver igen när jag fått svar av han som gjort P&N. Mvh Fredrik |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jaha du Hawk , luta dig nu tillbaka och ta emot ovationerna. Det är du värd. Banan är superb
![]() ![]() ![]() ![]() Ljungberg (b) |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
Reg.datum: Apr 2003
|
![]()
Rutten är suvären!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MVH Dson i Sandviken. ![]() Högste hönset på UBOPGE |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Efter en del funderande, så har jag bestämt att "lagt kort ligger". Med andra ord, den filen som legat online nu i en vecka, kommer INTE att ändras. Det kommer en exe-uppdatering bara, den bör alla lägga in. Oavsett om ni lagt in någon av dom tillfälliga uppdateringarna ,här i tråden Vinsten skulle ha blivit ca 10 Mb, men då hade worldfilerna blivit komprimerade, de är inte värt de. Kan man inte ladda 159 Mb, så kan man inte ladda 149 heller. ![]() Här finns den enda uppdateringen som behövs till KMJ v.3 1,4 MB Alla måste lägga in den, även om ni lagt in dom tidigare små uppdateringarna. ![]() http://hem.bredband.net/pethak/update.exe Hawk ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
När jag skulle köra installationsprogrammet till rutten så stannade det upp efter att den installerat 34%. Det kom upp ett felmeddelande där det stod: KMJ-Route-Version 3.0 has not been totally installed because of the following reason: This file contains invalid data. You will have to run this utility again to completely install KMJ-Route-Version 3.0. Är det någon som kan hjälpa mig eller vet farför det blir så här? / Joel |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Tankar hem rutten NU!
![]() ![]() ![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
En fråga från holländska användare: när man spelar första aktiviteten på KMJ, så kommer man till ett röd signal efter första stationen. Hur kan man passera det? Han har installerat alla updateringar. Har det ingenting att göra med signalsystemet som är beskriven i dessa topic?
Mvh Mark |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
I X2-aktiviteten, så får man ju röd signal vid ingången till Bergvalla en stund på grund av framförvarande X2:a. C:a 08:19 slår dock den signalen om till grön och man kan gå fram till Bargvalla, där man ska stanna. Där kommer man även att mötas av röd signal av samma orsak, men berörs inte eftersom man ändå ska stanna vid perrong och den signalen går till grönt innan man fått avgångssignal.
Om man är sen, så kommer persontåget som övernattat på uppställningsbangården i Bergvalla att vilja gå ut och korsa ditt spår och då kommer du få röd signal tills den har hunnit ta sig över till sitt vänsterspår. Så, vid Bergvalla så får man röd-signalering, men dom ska slå om till grönt inom kort. ![]() LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Har testat rutten, sjukbra asså!!!!!
![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Hej Mazz,
Tack för ditt svar, du hade rätt: det fanns faktiskt ingen problem, man måste bara vänta för grön ljus... ![]() Mvh Mark |
![]() |
![]() |
#14 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
bra med feedback, så man vet om det funkar eller ej, det kan alltid vara nått som fungerar annorlunda än vad man själv har tänkt sig när man byggt aktiviteten. Jag la in det här "trasslet" runt Bergvalla, just för att det skulle vara lite som händer och som man måste ta hänsyn till. Men, efter Bergvalla ska det bara vara o "gasa på"... ![]() LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Nu fungerar det. Jag har bara kört en del av rutten ännu, men än så länge ser den suverän ut! Ett mycket bra arbete Hawk. ![]() / Joel |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Trainz Downloader Pro, nytt version | jelte | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2004-06-06 17:13 |
Vilken version av TRS har ni? | Dson | Trainz - Allmänt om Trainz | 12 | 2004-02-29 21:39 |
Hur ser jag vilken version jag har? | andreasrosen | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2003-12-30 08:46 |
X2000 (Chinese version) for download | tang | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 17 | 2003-01-01 21:24 |
Ue 995 Version 2... | Joel | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2002-06-18 20:01 |