|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-07-15, 14:41 | #1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Problem med servern
Som ni säkerligen märkt har vår nya server varit väldigt ostabil och gått ner nästan dagligen.
Vi har inte lyckats hitta vad det är som orsakar detta men fortsätter leta... [V] Som ni också ser är detta ett nytt forumrum som är tänkt att fungera som ett allmänt forum för t.ex diskussion om spårplaner, ritningar och liknande. Istället för att sprida ut sådana saker i alla de övriga forumen (t.ex finns ju en diskussion om ritningar i Trainzforumet) så samlar vi sådana diskussioner här. Vidare är det tänkt att om ni har en tågsim-sida kan ni här posta om att den är uppdaterad istället för att man ska leta runt i övriga forum. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
|
2003-07-15, 17:36 | #2 |
Medlem
|
Hmmmm...måste nog vara värmen...i alla fall om den står i STHLM
Här är det just nu +30 grader i skuggan (Älvsjö) Huua mig...jag förkokas ju i värmen... Okej...hoppas det blir bättre...bra med ett samlat "rum"..det tycker jag var en bra ide! Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) http://kvarne.fateback.com Här finns bilder på SL-bussar av den lite äldre typen, tunnelbanor och snart åxå tåg! Välkommna! |
2003-07-15, 18:50 | #4 |
Medlem
|
Lyckans ost , här hos mig (i Bromma) är det 32 grader (puhh).
Hoppas att ni finner felet så fort som möjligt |
2003-07-15, 18:51 | #5 | |
Medlem
|
Citat:
Mvh: Kvarne -------------------- 6666 *Sthlms 6igaste buss*(Scania CR112 H10) |
|
2003-07-15, 21:44 | #7 |
Medlem
|
Får jag komma med ett förslag till Kvarne så tycker jag att du kan behålla det fina lokomotivet som din signatur.
MVH Bengt L. |
2003-07-16, 15:53 | #8 |
Admin & STW-member
|
Vi har nu (äntligen) kunnat se med våra egna ögon när servern bluescreenar och lämnar ett felmeddelande vilket gjort att vi nu lagt på Service Pack 4 samt tagit ur minne (2 GB från början, nu sitter bara 512 i)
Vi får se hur länge den håller sig uppe. Tidigare idag dök den ungefär var 10:e minut... ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2003-07-16, 16:11 | #9 | |
Medlem
|
Citat:
Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
|
2003-07-16, 22:28 | #10 |
Junior Member
Reg.datum: Jul 2003
|
Hej
Jag hade problem med 'simmarna' i min dator ett tag, jag placerade om 'simmarna' och det hjälpte, har inte haft några problem efter det Mvh Jimmy |
2003-07-17, 01:39 | #11 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
[}][}][}][}]
Inte ovanligt med krachnde NT servers ! Prova med att skruva ner hastigheten på simmarna inte ovanligt att datorn krachar när man har mycket minne i. Ni borde prova med Linux på servern min erfarenhet är att det är stabilt och snabbare än NT på webbservrar. Har ni provat med vattenkylning? Det blir betydligt stabilare och tempraturen ligger sällan över 40 grader. Byt ut den lilla vätskebehållare som brukar följa med mot ex. ett 100Liters akvarium som står i ansluning till datorn Då hinner vattnet inte värmas upp så mycket(man får dock fylla på vatten 2 ggr/vecka då det dunstar, vilket även gör att man får en behaglig luftfuktighet i rummet) [:X][:X][:X][:X][:X] Håller nu på och labbar med en P4 3.0Ghz med 2 Gbyte internminne och 0.5Tbyte hårddiskar (raid 0+1) om jag luftkyler den ligger tempraturen på ca 75 grader och ljudnivån på 80 - 85db ! med en kraftig vattenkylning stannar tempen på 45 grader och ljudnivån ligger under 40db. Om ni vill kan ni skicka ett mail till mig så skall jag försöka ta några bilder för att ni skall se hur det kan se ut. |
2003-07-17, 12:15 | #12 |
Senior Member
|
Servern sitter rackmonterad i ett väl tempererat serverrum med ett kylaggregat, jag tror inte det är poppis om jag ställer in ett akvarium där.
Är nog ganska säker på att en Linux-burk mår precis lika dåligt av kassa minnen som vilket annat OS som helst... |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hur många av er får problem med er dator ibland? | LokKalle | Off-topic | 2 | 2004-02-27 23:33 |
Problem med AE | vl | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-12-06 12:03 |
Problem med Norton Antivirus 2004 | Rogge | Off-topic | 5 | 2003-10-09 12:45 |
Sjukt skumt problem | Southpole | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2002-08-14 07:59 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 23:20 |