![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#136 |
Senior Member
|
![]()
Fina bilder Rojje
![]() Ja får väll plåga er yterligare en gång med några bilder ![]() ![]() ![]() Jag håller med om bild kvaliten ser kass ut när man har laggt upp bildern. M.V.H Nicke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Var ute en sväng idag till Malta ![]() Mot solen Snart nere Touchdown Problem, vem fegar först ![]() Ändå gjorde jag som tornet sa, ta första taxibanan till höger bara för att möta ett annat plan mot mig. Jag stannade och trodde att det skulle välja taxibanan precis innan ut på startbanan, men icke. Vem fegade först? Jag med lite fusk, full reverse och sedan back ut på startbanan till nästa taxibana. Vill ni ha information med allt om svenska flygplatser med "äkta" information riktade mot riktiga piloter? Prova följande länk till Luftfartsverket och även nästa länk med matnyttiga saker från LFV för FS piloter bl.a. ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Senior Member
|
![]()
Hej!
Snygga bilder alla![ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() /Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() PS.Vilka ur läckra bilder tjalle!!! [ ![]() ![]() ![]() M.V.H Nicke! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#141 |
Senior Member
|
![]()
Skulle du kunna säga vad den där filen heter Nicke? Har sökt efter den jävlit länge nu!!
![]() /Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
tänkte bara fråga hur man sätter på autopiloten för att åka till en annan flygplats skulle någon kunna förklara i steg hur man gör så skulle jag bli jätte glad!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Senior Member
|
![]()
På vilket plan behöver du hjälp med autopiloten?
![]() /Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Senior Member
|
![]() Citat:
![]() Jag håller med om att bilderna ger inspiration och idéer helt klart och alla bilder väldigt snygga [ ![]() Föresten du tjalle måste bara fråga vart köppte du din BAe (bild på första sidan) den ser väligt snygg ut själv har ja beställt "Eurowings-Commuter Airlines" paket ![]() PS.Du DV12 nu har ja äntligen hittat filen och här är fil namnet "po757_ba.zip" den finns att hämta på http://www.flightsim.com/cgi/kds/main/menuchoo.htm ![]() M.V.H Nicke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
jag tänkte till jet-planen. Till exempel 747 737 eller learjet.
Men är det inte så att om man kan grunderna så kan man sätta på autopiloten på alla plan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Senior Member
|
![]()
Ett enkelt sätt om du vill få igång autopiloten så ställer man bara in cursen, (HDG) samt höjden (ALT) och sedan aktiverar man autopiloten (kanppen bör heta AP)
MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Senior Member
|
![]()
Tack nicke, men det var filen med texturer till orginal boeing 737 planen jag menade![:I]
Här får du en förklaring på hur autopiloten fungerar på boeing 777! Det som är inom det röda fältet är autopiloten. På följande bild står det vad alla knappar är. 1, Autothrottle, måste vara aktiverad för att planet ska hålla farten du angivit. 2, Här ställer du kurs nålen, tex då du navigerar till/från en vor fyr. 3, Här ställer du din heading alltså i vilken kurs du vill flyga. 4, Här ställer du din fart i antingen i mach eller kias. 5, Här ställer du din höjd. 6, Där ställer du vertical speed alltså hur många tusen fot per minut planet skall stiga/sjunka. 7, Knapp som måste vara aktiverad om planet skall hålla höjden du angivit 8, Knapp som skall vara anktiverad om din fart skall hållas som du satt den, märkväl även autothrottle skall vara aktiverad då. 9, Approach knapp för landning (fungerar aldrig som den skall) 10, Kanpp som skall vara aktiverad om planet skall hålla den heading/kurs som du angivit. 11, Knapp som skall vara aktiverad om du vill att planet skall flyga på en viss kurs till/från en vor fyr. 12, ON/OFF knapp för autopiloten. Hoppas det här hjälper dig en bit påvägen, och ursäkta den dåliga bildkvalitèn. Om jag missat någåt, så tilläg ni andra bara ![]() ![]() /Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Roger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Nicke, det finns BAe-plan som freeware med repaints för Malmö Aviation, Skyways och bl.a två "kanske skulle ha funnits" med SAS och Ryanair. Planen är gjorda av Jon Murchison. BAe-planen finns hos ARNZ att ladda ner, repaints finns bl.a hos Flight Simulator Nordic. Till planen finns paneler att tanka ner från BAe Panel Project. Dom ger ett mycket verkligt intryck. Här en bild på det jag tankade ner igår kväll ![]() Roger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
FS2004 och addon FSMetar (bilder) | Rojje | Off-topic | 11 | 2005-02-22 15:09 |
Lite nya bilder från L-S | Balder | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2005-02-19 19:20 |
Lite blandade bilder med nya kameran... | Olaf Lindström | Off-topic | 1 | 2005-01-29 19:21 |
Funderingar kring ruttbygge och lite bilder | Daniel R | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2003-07-26 09:58 |
Lite Bilder på X1! | Dson | Off-topic | 1 | 2003-04-23 20:47 |