![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1516 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Finns det Rc loket att ladda ner nånstans?
Eller är det payware? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1517 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1518 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Nånstans... i Sverige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1519 |
Hedersmedlem
|
![]()
Va häftigt! Spännande med Du-lok! Är det ditt eget landskapsbygge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1520 |
Medlem
|
![]()
Snyggt
![]()
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#1521 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Ser fint ut!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1522 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Förresten, i det första släppet av D-loket så är det Dg och Ds som ingår. Du-ombyggnaden kom ju senare, så jag kör det konceptet också... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1523 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1524 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2013
|
![]() ![]() Ett väldans slöseri med tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 |
Hedersmedlem
|
![]()
Uj! Va spännande! Välkommen till forumet att du publicerade nu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1526 |
Medlem
|
![]()
Oj! Då hamnar mitt "Gotlandståget" museilinjen i papperskorgen... Fast den har jag aldrig rört ändå.
Men i verkligheten så nådde banan aldrig Fårösund. Den nådde bara Lärbro, tror jag.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1527 |
Medlem
|
![]()
Mycket riktigt. Vissa arbeten på förlägningen till Fårösund gjordes emellertid, men färdigställandet är fiktivt. Anslutsningslinjen från Slite till Lärbro är också fiktiv. Huvudlinjen Burgsvik - Visby - Fårösund är dessutom elektrifierad. Det är ett slags... alternativ verklighet där Gotlands järnvägar aldrig stängdes, där de breddas till normalspår och delvis elektrifieras (och förutsätter en något högre befolkningstäthet...). Det finns även ett antal industrispår som ansluter till moderna industriområden i de östra utkanterna av Visby. De flesta stationerna har längre bangårdsspår än i verkligheten för att kunna hantera 400m långa tåg. Banans profil är lite skev dessutom eftersom jag bara adapterat den till DEM-terrängen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1528 |
Medlem
|
![]()
med andra ord, en fantasirutt med normalspår? AndreasH har ju 893mm smalspår tillgänglig här för nedladdning
![]() Då kanske man ska ha kvar gotlandståget och ev. färdigställa den i framtiden...
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1529 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Fanns det några rullande materiel till 893mm? Jag laddade ned spåren men jag såg inga passande fordon till den, så jag gjorde banan normalspår istället. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1530 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
Men dom har hamnat mellan stolarna då jag inte hittat något passande material för att konstruera kopplen. |
|
![]() |
![]() |