![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1531 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
SV: I was testning the model tonight and it's look great, but the cab is to light, i want it darker and the wiper is in the way at the front window so if you could move it from the left side to the right side of the window it should be great..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1532 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
hej, om du har ts2009 nu är det tyvärr normalt att allt är för ljus. Det är ett bugg med ts2009, hoppas att dem ska fixa i sp2.
Om vindrutetorkaren, alla bilder jag har har den på vänstersidan. Gotta keep realism to maximum! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1533 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Viper: Okej, men hade dock ändå varit lättare om den varit till höger men okej. Sen var det ju bara dörrstängningsknapparna på högra sidan som satt lite tokigt men det var ju känt sen tidigare av dig.. But keep up the good work. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 |
Medlem
|
![]()
Sv:
I have discover a new door problem(trs 2009), and the problem is that the passenger doors is closing by them self sometimes when you have stop at a station. But the IDU(display in the cab) shows that the doors is still open on the right site, but i cant open the passenger doors with any button. I've tried to activte the train again but it doesent work. The doors is close and locked but i still got red signal and can drive.. Any suggestions what to do? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1535 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
hmm konstigt, ska kolla. Har du mer information? Can the bug be easly reproduced, does it happen in a specific situation, etc?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1536 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
1. Sker det slumpmässigt på alla stationer? eller... 2. är det bara på en eller vissa stationer som problemet finns? och i så fall... 3. är det alltid på denna/dessa station/stationer som problemet finns (easly reproduced)?
![]() |
![]() |
#1537 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Edit: Det kan ju tilläggas att det ibland går att öppna dörrarna igen, men ibland inte och IDU:n visar att dörrarna är öppna och jag har kontra signal. Senast redigerad av Sparkfot den 2009-06-05 klockan 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1539 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Varför jag frågade är att det finns ett script som jag gjorde för länge sedan, som David använder för C20. Jag har haft liknande problem med samma script i TS2009, i ett helt annat sammanhang. Men om problemet inte är konsekvent så är det nog inte mitt script som spökar. Men det känns ändå som om vi ska avvakta tills SP2 för TS2009 släpps, för det finns några saker där som fortfarande hänger i luften.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2009-06-06 klockan 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1540 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Och även en ny fråga: När jag kör i dagsljus så vill ej helljuset fungera, det kommer inget ljus.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1541 | |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#1542 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1543 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#1544 |
Medlem
|
![]()
Det finns säkert någon som kan svara på dina frågor, men han/hon kanske inte har sett din fråga ännu. Jag vet att det finns en manual någonstans, men jag kan inte hitta den själv just nu. Någon annan vet säkert, så ge dig till tåls. Medan du väntar på svar, sök igenom denna tråd. Jag är ganska säker på att frågorna har ställts förut.
![]() |
#1545 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Har lyckats komma på det mesta som jag ville ha svar på nu.
![]() Jag har laddat ner och installerat tunnelbanerutten och måste säga att det är välldigt fint byggd. Sen när jag prövar att köra i Cabmode i andra rutter så får jag inte igång C20, fast jag har stängda dörrar, stängd förarhyttsdörr, aktiverad hytt, de två spakarna på väggen på höger och vänster sida är nere, körspaken på gasläge, och bromsarna på Relese. Vad gör jag då? ![]() Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-06-12 klockan 18:19. |
![]() |
![]() |