![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1606 |
Medlem
|
![]()
![]() |
#1607 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Ja, så här långt är Trollhättanrutten byggd. Det som är färdig landskap hela Norge, Öxn-Uddevalla, Öxn-Vargön och Öxn-Upphärad. Signalerna ser ni redan på de röda prickarna. Ja, det är långt kvar än och jag jobbar för fullt än så länge. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1608 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Hej! Hur vet du hur många spår det är på stationerna eller på mötesspår?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1609 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag har rest och fotat i Norge och Sverige. En forummedlem har hyttfilmat åt mig. så jag vet en hel del. Jag har även använt den berömda Enirokartan med flygfoto och Utsikt. Mkt bra hjälp!
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-11-06 klockan 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1610 | |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#1611 |
Medlem
|
![]()
Okej då förstår jag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1612 |
Hedersmedlem
|
![]()
Här är ett par bilder som jag vill visa om hur signalerna påverkar lokets ATC-systemet.
160km/tim är ruttens STH och det visar så på ATC. Det är i mellerud. Andra bilden nalkar loket Brålanda visar ATC 40km/tim (brandgul färg) och det betyder att det är stickspår. Så allt funkar perfekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1613 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Snyggt Totte! Men har inte rutten streckor med STH 200 km/h?
![]()
![]() |
#1614 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Svar: Nej. Jag tror inte ens att dom norska motorvagnarna som är godkända för 210km/h (i Norge) kör snabbare än 160km/h i Sverige.
Dock så var det något ställe söder om Älvängen där de fick köra några km snabbare i kurvorna eftersom det är ett S-tåg men nu tror jag att det håller samma hastighet som loktågen. Kanske blir en annan femma när det är dubbelspår på hela sträckan. Vi får väl se vad som händer ![]()
![]() |
#1615 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Totte,
Ett fantastiskt arbete! Ni är ett litet fåtal, som med all den skicklighet som krävs, all den känsla som finns och all den generositet som ni visar bygger dessa fantastiska avbildningar av verkligheten. Om det så tar 2 år, 4 år eller tills jag går i pension, är resultatet väl värt att vänta på. Jag lyfter på hatten för Er som har förmågan att skapa detta! hälsar en som bytt stålhjul m ot gummi, av många och långt tillbaka skäl.. Lasse J |
![]() |
![]() |
![]() |
#1616 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Va rörd jag blev! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1617 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej Totte.
Mycket fina bilder från din rutt,bra gjort ![]() Bygg i din egen takt och när du vill själv och har tid. ![]() Hmmm,ojdå dags för min antidräggeltablett ![]() Ha en trevlig helg ![]() Mvh. Traingoal |
![]() |
![]() |
![]() |
#1618 |
Medlem
|
![]()
Hej! till Totte eller nån som vet. Jag undrar hur många mötesstationer det är mellan Trollhättan- Göteborg vad dem heter. Helst i ordning
Senast redigerad av marmar den 2009-11-08 klockan 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1619 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Enligt din profil så äger du bara TRS2006. Har du skaffat nyligen MSTS?
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-11-08 klockan 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1620 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |