Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-20, 23:53   #151
lukas
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Jag plockade bort alla W-filer under ruttmappen. De har ingen funktion där. De används av ruttbyggare.
Jeg har prøvd det også uten at det hjelper i det hele tatt. Triste greier.

Kan det ha noe med serverfeilen som var under opplastningen av ruten?
lukas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 00:01   #152
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Runt omkring Kristiansand är mycket tungt belastad, låg fps. Kanske orkar inte era datorer dra på. Jag vet inte varför det blir svart för era dator. VBSR funkar för mig i alla fall.
Jag har kört RR på rutten.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 00:06   #153
claesneb
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard ??

Ettersom det blir stopp hver gang på bestemte steder i rutten, skulle man tro det har noe å gjøre med filer som behøvs akkurat der. Noen kilometer vestover fra Gvarv blir det stopp hver gang like før man kommer til et stort, dødt tre, og fra Drammen mot Oslo blir det stopp hver gang man kommer inn i Liertunnelen. Jeg får ikke startet i Oslo eller Kristiansand. Jeg har fjernet alle aktiviteter, alle services og all traffic, så problemet ligger ikke der.
Gammal 2011-02-21, 00:09   #154
claesneb
Medlem

Red face ????

Kanskje Totte og Jan som ruttbyggare sitter med filer i f.eks. Global/shapes som noen av oss andre mangler og som behøvs uten at man har tenkt på det??
Gammal 2011-02-21, 00:18   #155
claesneb
Medlem

Standard Belastning

Jeg tror ikke det er belastningen det går på, Totte. Jeg har ikke problemer med Oslo i VBSR3, og jeg har tunge ruter som Wupper uten dårlig framerate. Det kan se ut som om programmet står og søker etter filer som det så ikke finner i Oslo og Kristiansand. Det samme virker å skje på de to stedene, vest av Gvarv og ved Liertunnellen. På andre ruter har jeg imidlertid fått meldinger om "missing files" ved slike tilfeller.

Totte, har du kjørt igjennom absolut hele rutten uten problem?

Ser forøvrigt veldig fram imot at din blir ferdig. Ser jättebra ut!!
Gammal 2011-02-21, 00:54   #156
Totte
Hedersmedlem

Standard

Jag har inte activity från Kristiansand. Bara paths. Så jag körde hela vägen till oslo med "utforska rutten".
Gammal 2011-02-21, 00:58   #157
Totte
Hedersmedlem

Standard

Har kört aktivitet "Tog876 Skien-Oslo S" då blev det svart efter ett tag.
Det kan inte vara fel på rutten, jag tror några av alla paths som krånglar.
Gammal 2011-02-21, 01:21   #158
lukas
Medlem

Standard

Når jeg har lagt ruten i trainsetmappen og kjører editroute så leser den kun noen få filer og så stopper den. Det er ikke som installmibath som kopierte mange filer. Kan det være at det kopieres for lite filer?
Gammal 2011-02-21, 01:37   #159
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Kunde starta från Drammen, men det krascha efter en stunds körning...inga felmedelanden, bara ut på skrivbordet!????

Tog nu bort allt ur ACTIVITIES, SERVICES och TRAFFIC mapparna och la in Tottes path från Kristiansand till Oslo. Efter jag valt den och ska starta, så kraschar det under uppstart ut på skrivbordet...man blir trött...

Jag har senaste new roads och xtracks. Zip-filen är 442 MB stor (943 MB uppackad). Packar upp med Winrar. Min dator har 4-kärnig cpu 3,2 GHz, 4 GB DDR3 minnen, ATI HD5850 m.m. Operativsystemet är Win 7 64-bit.

Undrar om ni som fått rutten att fungera har nått som vi andra inte har installerat? Har ni kanske varit beta-testare och på den vägen fått filer vi andra inte har? Har aldrig haft liknande problem med en rutt och snart ger jag upp!
Gammal 2011-02-21, 01:47   #160
Thomas
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Smile

Hej,

Jag har uppenbart samma problem som många av er beskriver...
Har testat medföljande pather och även gjort en egen aktivitet som startar från Nordagutu och söderut, men även den ger upp efter ca 6-7 minuters körning och exakt på samma ställe! (saknas något?)
Har även lagt märke till att det saknas tsection-DAT fil i ruttens rot-mapp, vilken oftast finns i de flesta rutter.
Hoppas iaf att någon hittar problemet på en annars så fantastiskt fin rutt!

Z

Senast redigerad av Thomas den 2011-02-21 klockan 01:49.
Thomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 02:32   #161
jkriste2
Medlem

Reg.datum: Aug 2002
Standard

Jeg har nå teste flere versjoner av Ruten og jeg tror at RR som lager problemer når jeg vil at RR skal fjerne alle overflødige filer.
Jeg også får en del feil på enkelte steder når jeg kjører fra enkelte steder bl.a. Oslo S.

Så jeg vil gjerne lade opp en ny versjon hvor ikke noe er fjernet med RR.
Rute filen blir da på 476MB.

Så jeg skal be Micke 321 fjerne den versjonen som ligger på banbyggarna.se med den nye.
P.S. Jeg har også tidligere fått problemer med RR og fjerning av overflødige filer.
Det er den eneste muligheten jeg ser og håper virker.
Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan
Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan
Klar til Trondheim VBSR 7
Klar til Bergen VBSR8

Senast redigerad av jkriste2 den 2011-02-21 klockan 02:40.
jkriste2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 08:55   #162
lukas
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jkriste2 Visa inlägg
Jeg har nå teste flere versjoner av Ruten og jeg tror at RR som lager problemer når jeg vil at RR skal fjerne alle overflødige filer.
Jeg også får en del feil på enkelte steder når jeg kjører fra enkelte steder bl.a. Oslo S.

Så jeg skal be Micke 321 fjerne den versjonen som ligger på banbyggarna.se med den nye.
P.S. Jeg har også tidligere fått problemer med RR og fjerning av overflødige filer.
Vi krysser fingrene og håper det beste
Gammal 2011-02-21, 09:16   #163
coffiehans
Medlem

Reg.datum: May 2005
Standard

Hej igen
Tack för filen men det verkar som om det är fler filer som fattas
när jag packar upp Global så får jag bara 2 st filer, är det riktigt ?
måste säga att det är i vbsr 3 i 4 hittar jag inga global.
coffiehans besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 09:46   #164
lukas
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jkriste2 Visa inlägg

Kanskje du burde opplaste ruten på nytt uten å endre på noe i tilfelle det var serverproblemene som kanskje har forårsaket problemet. Jeg vet jo selvfølgelig ikke om om den stoppet på 183 mb under opplasting av ruten eller når den skulles legges ut til download. Jeg har ingen peiling på slikt men tenker at det er naturligt å tro at det kan påvirkere filer etc med slike avbrudd.
Gammal 2011-02-21, 10:06   #165
Totte
Hedersmedlem

Standard

Dcleantrack1.ace och Dcleantrack2.ace fattades efter RR compakt för mig och då plockade jag dessa filer från RR-backup till ruttens texturmappen. Dcleantrack är till treskensmalspåren i Grovane.
Nu på morgonen startade jag datorn och satte igång simmen Kristiansand-Oslo och under laddningen slocknade skärmen svart. Startade igen samma sak så kom Kristiansand på rätt sätt. Konstigt!?
Angående Globalmappen, den finns bara en och finnes under Train Simulatormappen.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:41.