![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#181 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2006-09-16 klockan 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Nu finns signalerna hittills utplacerade enligt röda prickarna. Mot slutet hoppas jag klara av resten.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-11-20 klockan 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Ojdå, inte långt kvar nu.
![]() Kommer namnen från städerna ifrån området runt Dalsand? Tycker mig känna igen de lite.. ![]()
![]() |
#184 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() ![]() Snyggt jobbat Totte, stor eloge till dig som är så här långt nu med signalsättningen... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Nu är signalerna färdigplacerade och jag har även placerat hastighetskyltarna mellan Mellefors till Nerhärad. Visar en bild på Långs Daled där signaler syns.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-11-20 klockan 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Hedersmedlem
|
![]()
Här kommer mer bilder om sigalsystemet och hastighetsskyltar.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-11-20 klockan 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ännu mer bilder...
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-11-20 klockan 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Detta ser onekligen intressant ut Totte, men har en liten fråga ang. bilden från Långs Daled, där du satt 2 stycken 5-skenssignaler. Det finns inte möjlighet att göra detta till en tre-skens och en 2-skenssignal?
Hoppas du nu inte tar detta på fel sätt, för jag uppskattar verkligen ditt arbete ![]()
![]() |
#189 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Men är det ingen infart lr har jag fel..
Ser iaf ut som ett växlingskryss innan bangård börjar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Jag bara längtar på att få åka ut med en Y7a på den där banan!
Snyggt jobbat, Totte!
![]() |
#191 |
Medlem
|
![]()
JAg längtar med med en x2 lr x 31k
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
De tre gula lampor är V-försignal, alltså varnar lokföraren att det finns väg som korsar över spåret. Svenk försignal med tre lampor (två gröna och en vit) går tyvärr inte att använda, orsaken är att rutten har ett antal surtiles. Annars fungerar allt bra som det ska.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2006-09-22 klockan 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#194 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Nu är rutten färdig och jag skall skicka den till Hawk för färdigställning. Det är några objekt som fattas som Hawk skall fixa. Spännande! |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Medlem
|
![]()
Härligt..
När kan man få sig en provtur på den? |
![]() |
![]() |