![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#181 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Här är consist!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2008
|
![]()
Takk fo det Jan
![]() Spent på fortsettelsen til Stavanger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]()
Hos meg fryste bildet et sted mellom Helldalsmo og Hynnekleiv på vei sørover, samtidig som lyden ble borte. Måtte restarte på en tungvin måte hver gang.
Men lastet ned og installerte nyversjonen og nå går det veldig greit! ![]() Ser fram til VBSR5! |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
En liten fråga bara. Längden på mötesspåren, bara jag som tycker de verkar korta eller det kanske är så i verkligheten?
![]() |
#185 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Da er jeg i full gang med å bygge vidre mot Stavanger.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Lycka till!
![]()
![]() |
#188 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Bra Jan, lycka till!
Kan du svara Erik Götborgs fråga? |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Veteran
|
![]()
Jag tycker inte att mötesspåren är speciellt korta. Men vet inte hur det är IRL.
![]()
![]() |
#190 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
Hoppas inte Jan ser detta som kritik.
![]() |
![]() |
#191 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jeg har prøvd å lage sporene etter kart data så de skulle være sånd nogenlunde riktige. Er et sted jeg ser krysningsporet er blitt for kort, det er på Helldalsmo. Dette blir rettet opp til neste versjon. Tar gjerne mot andre hint.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Veteran
|
![]()
Jag noterade att det fortfarande är för kort bromssträcka mellan hastighetsvarning och sänkning på en del ställen, utanför Asker på Drammenbanen i båda riktningarna samt före Lier i riktning mot Drammen. Sist slutade det med 85 km/h in på Asker station och än tvärbromsning för att få stopp innan plattformen tog slut.
![]()
![]() |
#193 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ser frem til fortsettelsen ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2010
|
![]()
Har begynt å utforske banen sørfra, og det er utrolig fint laget, lett å kjenne seg igjen.
![]() Har altså kjørt til Grovane og utforsket stasjonen og verkstedet til Setesdalsbanen. Stilig med treskinnesporene der, finnes det egnet materiell som kan stilles opp, eller kjøres på smalsporene? Men det var en ting jeg reagerte på når jeg kom til Grovane. Jeg minnes at det i virkeligheten er fem spor på stasjonen (inkl. ett buttspor), i VBSR er det kun fire spor (inkl. ett buttspor). Jeg fikk det bekreftet da jeg gikk inn på http://kart.finn.no, valgte flyfoto og zoomet inn der. (det enkleste er å søke på "Grovane, Vennesla" og velge stasjonen) Flyfotoet på Finn er forøvrig veldig bra. Der er det lett å se hvordan sporene ligger, og man får frem nøyaktige koordinater for alle sporveksler og spor. Mange steder kan man også se skygger av skilter og signaler, slik at de kan plasseres nøyaktig i ruta. Hadde vært artig å kunne ta turen opp til Røyknes på smalspor etterhvert og. ![]() |
![]() |
![]() |