![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#181 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Jag har lagt ner hjärta och själ i det här projektet en mängd månader och inser nu att jag inte kommer kunna lägga mer kraft. Jag har nått de gränser som finns för tillfället. Nu pratar vi inte gränserna i MSTS, utan t.o.m gränserna i ORTS.
Allt som behövs för att göra den unik finns med, men långt ifrån allt jag vill. Jag kommer att släppa den i förra månadens skick, eftersom nuvarande skick är lite för instabilt för att vara spelarvänligt. På bilderna nedan ser ni alltså den i sitt slutgiltiga skick. Inga mer tweaks, inget mer 3D. Bara en slutförd gammal dansk. Min Y2 kommer alltså inte att fungera för er i MSTS. För att ni ska kunna ta del och njuta av min Y2 krävs ORTS (som är gratis och väldigt stabilt i jämförelse) Release blir denna månad, troligen i veckan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Den ser väldigt fin ut! Vad är det som du mer hade tänkt dig till modellen? Samt när tror du man kan se den i TS 20XX?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Kommer dörrstängningsljudet fortfarande med?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Va roligt att du släpper dem snart! De är väldigt fina och bra gjort av dig! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Men jag har en fråga. Hur kommer du att göra med Y2R/Y2K till railworks?
![]() |
#186 |
Medlem
|
![]()
Två aldrig tidigare visade bilder. Slutgiltiga fronten och därmed sätter jag spiken i kistan, tillsammans med den nya 3D-hytten.
Modellen fungerar endast i Open Rails på grund av dess storlek och på grund av dess detaljer. Jag vet att jag sagt att den ska släppas väldigt snart men att det aldrig blivit av för att jag alltid velat ändra på något. Nu är det slut med det. Det blir inga mer tillägg eller ändringar (iallafall inte förrns första versionen är släppt) Fronten har fått facelift och ännu mer detaljerad textur. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jätte fint! Bra att du är noga och blir nöjd med den.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Jättesnygg modell! Hoppas att du överväger att släppa den till railworks/Ts20xx. Har ju dock open rails, men gillar railworks mer. Samt att railworks verkligen behöver fler svenska tåg. Förresten har du fått mitt meddelande?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Medlem
|
![]()
Finns det fortfarande dörrstängningsljudet med i releaset?
![]() IC3/Y2 Dörrstängningsljud http://www.toglyde.dk/lyde/icdoor.mp3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Medlem
|
![]()
Än så länge har bara Folke Filbyter fått nya fronten. Jag har tänkt göra de resterande nu i veckan så gott jag hinner. Veckan är fullproppad med en drös "måste göra-saker" och helgen likaså.
Jag har en fråga till er, projektets värdefulla inkomstkälla för åsikter: Hur frekvent (och till vilken utsträckning) kommer min Y2 att användas, och finns ett intresse för att, efter släpp till ORTS, konvertera modellen till Railworks och Trainz? Vilka av er har kunskap av en sådan konvertering? Jag har funderat och funderat, och funderar på att lämna över modellen till värdig 3D-skapare som sedan kan konvertera den till annat spel. 3D-hytten gör det möjligt för 3D-cab i Railworks, eftersom alla knappar och spakar redan är unika separata objekt. Läser du det här vill jag lägga vikt på hur viktigt det är för mig att Du som följare svarar på detta inlägg. Mvh granders Senast redigerad av granders den 2014-01-22 klockan 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Medlem
|
![]()
Eftersom du har gjort den i DSB färger, kommer jag klart åka med den då och då
(Ruten Denmark börjar bli lite väl gammal, om än den är bra) Dock föredrar jag att rutten passar till tåget och omvändt. Bygger du X2'an kommer jag köra den oftare på Bönans rutt eftersom dom två passar ihop ![]() Hoppas det hjälper bara lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag skulle gärna vilja se den i RW och använda den mycket
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej.
Jag använder bara MSTS och jag skulle bli mycket glad för denna modellen. Väldigt fin modell. MVH Olle M |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
kustpilen, y2r |
|
|