Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-11, 13:52   #196
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av granders Visa inlägg
Jag använder mig utav 3DS Max 2014, uppgraderat från tidigare 2013.
F.ö är jag tillbaka inom ett par dagar. "Semestern" har varit välbehövlig och i och med min återkomst planerar jag att ge ut Y31 och Y2 i det skick de är nu så jag kan åter fokusera på ett enda projekt.
Är detta "fel" dom flesta 3d-byggarna gör. Dom har för många projekt igång samtidigt och då verkar inget bli klart. Men jag förstår att det är mycket man vill göra och det kan bli tråkigt att bara hålla på med en sak..
Gammal 2014-01-12, 16:01   #197
AlleDahlle
Medlem

Reg.datum: Jun 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hamp3 Visa inlägg
Lyx!! Du hade väl fullt upp med att avnjuta färden!
Ja typ.
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-13, 11:32   #198
granders
Medlem

Reg.datum: Jul 2012
Standard

Dessvärre har du rätt på den fronten Pierre. Dock är det inget mer arbete kvar att utföra på Y2 och Y31 och de kommer bli släppta till MSTS vilken dag som helst nu. Då har jag endast X31 som projekt (utöver Stångådalsbanan, som är ett litet sidoprojekt där jag satsar på detaljer och att alla byggnader ska vara unika.)
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-29, 11:30   #199
KnudB
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Standard

Citat:
Har du frågor du vill ställa så når du mig enklast per PM.
Jag försöker hålla ordning på min inbox, men svarar jag inte så uppmanar jag Dig till att skicka igen.
Jeg får en fejl når jeg skriver PM:
granders har överskridit sin kvot av sparade privata meddelanden och kan inte ta emot fler meddelanden förrän han/hon rensar lite utrymme.
www.RailWorks.dk
KnudB besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-01-29, 11:40   #200
granders
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KnudB Visa inlägg
Jeg får en fejl når jeg skriver PM:
granders har överskridit sin kvot av sparade privata meddelanden och kan inte ta emot fler meddelanden förrän han/hon rensar lite utrymme.
Oj! Jag ber om ursäkt. Jag ska genast rensa min inkorg! Prova att skicka igen i eftermiddag!
Gammal 2014-02-11, 10:17   #201
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard Uppdatering?

Hur går det? Någonting nytt att dela med dig??

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-12, 00:42   #202
granders
Medlem

Standard

Jag önskar jag hade det, men alla mina projekt har stannat upp den senaste veckan p.g.a en allvarlig händelse som involverar en av mina vänner.
Jag har inte haft bygglust, men jag ska smått försöka få igång det snart, när allt har lugnat ner sig.
Inget av mina projekt har dött, jag behöver bara en paus från det mesta just nu.
Gammal 2014-02-12, 09:35   #203
AlleDahlle
Medlem

Standard

Citat:
Jag önskar jag hade det, men alla mina projekt har stannat upp den senaste veckan p.g.a en allvarlig händelse som involverar en av mina vänner.
Jag har inte haft bygglust, men jag ska smått försöka få igång det snart, när allt har lugnat ner sig.
Inget av mina projekt har dött, jag behöver bara en paus från det mesta just nu.
Okej, allvarlig händelse låter inte så bra!

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
Gammal 2014-02-12, 13:48   #204
ADDE
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Låter hemskt det där...

Hoppas det löser sig och att allting ordnar sig sedan.

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
Gammal 2014-02-12, 13:51   #205
AlleDahlle
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Låter hemskt det där...

Hoppas det löser sig och att allting ordnar sig sedan.
Instämmer!!!

Øresundståg (X31K)

Gammal 2014-02-13, 00:32   #206
granders
Medlem

Standard

Hon repar sig säkerligen, men det kommer bli tufft för henne och familjen nu en tid framöver.
Jag ska försöka växla undan mina tankar och komma in i byggnadsprocessen så småningom.
Jag får be om förståelse vad beträffar mina rullande projekt, då de kräver mer tid och fokus av mig än vad min rutt gör. Stångådalsbanan kommer vara min väg in i byggandet igen eftersom det passar mig alldeles utmärkt att ta kameran en eftermiddag och bara gå ut och fota texturer och lufta tankarna lite.

Tack så mycket
Och så hoppas jag att jag finner ork att dra igång med mina rullande projekt inom snar framtid.
Gammal 2014-03-04, 00:48   #207
granders
Medlem

Standard

Nej om jag inte skulle ta att sätta mig med Öresundståget ikväll..
Ska höra med mina kontakter inom järnvägen om de har handhavandemanualer till Öresundståget som jag kan ha nytta utav. Mer om detta senare i veckan!
(Synd är dock, att jag tunnat ut mitt hår och kan därför inte slita av lika mycket när jag blir förbannad i Blueprints Editor. Något jag garanterat lär bli.)
Gammal 2014-03-04, 09:23   #208
ADDE
Medlem

Standard

Önskar dig all lycka till

Gammal 2014-03-04, 11:43   #209
Hamp3
Medlem

Reg.datum: Feb 2013
Standard

Riktigt kul att höra!
Hehe, lycka till!

På tal om blueprints och manualer. Brittiska Class 466 är (enligt mig) väldigt roligt att köra, det har inte så hög toppfart men det har däremot väldigt snabb acceleration.
Om jag inte fått fel för mig så har även X31 snabb acceleration så det kanske kan vara behjälpligt att jämföra med blueprinten för Class 466?
Är ganska säker på att 466 medföljer TS2014, annars kan jag nog bistå med printscreens av blueprinten.

SJ InterCity (X31K)
Hamp3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 23:21   #210
AlleDahlle
Medlem

Standard

Citat:
Nej om jag inte skulle ta att sätta mig med Öresundståget ikväll..
Ska höra med mina kontakter inom järnvägen om de har handhavandemanualer till Öresundståget som jag kan ha nytta utav. Mer om detta senare i veckan!
(Synd är dock, att jag tunnat ut mitt hår och kan därför inte slita av lika mycket när jag blir förbannad i Blueprints Editor. Något jag garanterat lär bli.)
Hur gick det?

Øresundståg (X31K)

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:30.