![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2101 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Jeg har nu skaffet meg Trainz 12, men den kan ikke måle seg med MSTS.
Så jeg kommer til å bygge vidre i MSTS. P.S. Meget fine bilder Totte, dette gjør du bra så stå på.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2102 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2103 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Det är väl bättre att uppmuntra folk att skaffa fler än en simulator i så fall ![]() Jag själv använder Trainz, men funderar på att skaffa MSTS också, bara för att kunna få köra på Tottes superfina rutt när den blir klar, men tänker inte sluta med Trainz bara för det. Man kan ju faktiskt ha flera spel installerade, eller hur ![]() ![]() Och det här med att "tävla" om vilken sim. som är bäst, sådana barnsligheter hade vi väl växt ifrån? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#2104 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Totte: Angående intresse och MSTS... Påminner om OpenRails som när den blir klar nog kommer förlänga livet och intresset på MSTS-rutter radikalt, särskilt i din klass... Så, att det inte skulle vara nått intresse i framtiden tror jag inte du behöver oroa dig för... Sen om det står MSTS eller OpenRails spelar ju mindre roll ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2105 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2106 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag respekterar alla simulatoranvändare och många av er är jätteduktiga på att bygga. MSTS kom till EU 20 juli 2001, alltså 10 år sen. Jag är rädd att intresset av MSTS kan minska om MSTS finns att få tag på längre ute i handeln. Open Rails är ju inte färdigutvecklad än, min egen rutt fungerar inte och inte heller vissa lok (Jonatans B-lok). Så jag hoppas att OR fixar till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2107 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]() Citat:
Saken er at Totte er redd for at interessen for MSTS skal bli forsvinne fordi Trainz dominerer på forumet. Og det er slik at enkelte her inne (undertegnede inkl) foretrekker MSTS framfor Trainz. Men det skal vel være fritt fram for alle togsimulatorer? Er det ikke derfor det finnes forum? Likhet for alle! Det er ikke meninga å støte Trainz-tilhengerne her, men det hadde vært synd hvis MSTS ble borte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2108 | |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#2109 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]() Citat:
Siden jeg ikke bygger ruter selv, så er det kanskje dumt av meg å mase på de som faktisk gjør det, "...bygg dit og dit og dit..". Det er noe jeg vil prøve å unngå. Synes egentlig at det er for få virkelighetsruter i Sverige, som har et aldeles fantastisk jernbanenett! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2110 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2111 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2005
|
![]()
Hej Totte.
Det är riktigt roligt att följa ditt arbete, de senaste bilderna var verkligen jättesnygga. Har en liten fråga bara, kommer alla spår att vara elektrifierade eller kommer vissa hamnspår etc vara utan ledningar som i verkligheten? Försökte titta igenom denna tråden från början för att kolla om det skrivits nått om detta men man svimmar ju nästan av mängden sidor haha. ![]()
![]() |
#2112 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Oj, va heta diskutioner det har blivit! Tack för trevliga komentarer! Vissa spår är ej elektriska, Lilla Edet, Uddevalla hamn och Sarpsborg m.m. Nu bygger jag Kvillebangården (16 spår) och placerar bryggor och gantryn. Även också Bohusbanan till slutstationen Säve. Varför jag bygger där, det är för jag väntar på Herrljunga stationshuset m.fl. som Micke 321 håller på. Visar bilden över Kvillebangården och godståget från Lilla Edet SCA pappersbruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2113 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Fint det ser ut! Väldigt bra gjort!
![]() Kan man köra Hidewire innan man har byggt klart en rutt, eller bör man vänta tills signalsättning osv. är klart? För jag behöver använda det till Tvärbanan sen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2114 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja det kan du köra HideWire. Jag brukar ändra från 0 till 2. Före signalsättning alltså, inom Tiles.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-06-12 klockan 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2115 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2011
|
![]()
Hejsan Totte!
Jag gillar ditt arbete och hoppas du inte börjar bli trött! Tycker du borde få hederspris för detta arbete, har dock en del frågor: 1: När kommer banan? (Ungefär alltså) 2: Vad krävs för program och data osv för denna bana? Nåt speciellt? 3: Kommer Bohusbanan gå hela vägen mellan Uddevalla och Göteborg eller hur har du gjort på den biten? Ha det så bra och lycka till verkligen, väntar på den stora dagen! MVH/ En förväntansfull MSTS-förare! ![]() |
![]() |
![]() |