![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#211 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
ser riktigt bra ut det där! Jag ska skicka en ny version av loket till dig om någon dag, vet inte riktigt vilken dag det blir, då jag är ganska upptagen med skolarbete, och nästa helg så är det jultåg på VKB så då är jag upptagen med.
Ska försöka hinna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Efter att det "nya" loket har anlänt, som "chefen" har pillat dit multiple-dosor på buffertbalkarna, flyttat lite ledstänger, osv, så kan man ju visa några bilder till på vad måleriet håller på med.
Har blivit en helt ny uppsättning handtag på ALLA luckorna, lite krimskrams på buffertbalkarna, en hel massa skuggningar här å där bl.a ![]()
![]() |
#213 |
Tidigare v10
|
![]()
Ser riktigt bra ut! Funderar på om jag möjligtvis ska höja det där räcket i fronten lite, även om det sitter som det ska enligt ritningen.
Och jag ska kolla på det där med positionen av slutljuset, håller dock på att installera om TS09 då det har krånglat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Marcus och Ekan, ser smaskens ut!!! Denna T44 kommer att bli en pärla i lokparken. Snyggt teamwork av er båda!
![]() |
#215 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#216 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
![]() slutar skolan den 17:e, fram tills dess så är det ganska fullt upp på annat håll. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Tja det är ju så snyggt att man nästan får komplex och ger upp det här med att försöka bygga och texturera saker till Trainz. Men det skall bli riktigt kul när det blir färdigt.
![]() |
![]() |
#218 |
Tidigare v10
|
![]()
Ekan ska ha en stor eloge för dessa texturer, dom lyfter modellen något otroligt! Om man jämför modellen med texturerna så ser modellen riktigt dålig ut i jämförelse, dom ligger på två helt olika nivåer. Men en bra instegs modell det var det i alla fall!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Kan bara hålla med dig Markus, en bra textur kan göra underverk med vilket object som helst. Titta bara på Ekans ommålningar av de gammla STV loken.
![]() |
![]() |
#220 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() Du har gjort, och gör, ett storartat arbete med loket, inget snack om den saken. Har "grovat" in slutljusen i.a.f. Det ligger ett "facit" i din mail snart, så får du finjustera det sista själv, hehe.
![]() |
![]() |
#221 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snyggt jobbat, Markus och Ekan.
Ni får till, en kanonmodell tillsammans. Ser döläckert ut.
![]() |
#222 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Marcus och Ekan,
har skickat lite synpunkter till er nyss. En sak som skulle vara ruskigt fräckt vore väl en moderat night-mesh för inredningen? Jag hjälper gärna till om ni vill. Öppningsbara motorluckor och skakande motor är också möjligt men ta nu det i er takt först och återkom om ni behöver idéer och råd! T44 artar sig till årets (eller nästa års) modell!!!
![]() |
#223 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Otroligt snyggt! Vore häftigt om det kunde lysa från hytten i nattetid, men det kanske är det Lan menar?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Den kvällsbilden är ju bara för mycket
![]() ![]() ![]()
![]() |
#225 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]()
Snyggt det har blivit, Marcus! Skulle du kunna skicka den senaste versionen, har varit ut o fotat lite i verkstan så nya texturer tänkte jag testa.
![]()