Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-07-01, 18:37   #211
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Jag känner jag måste visa detta för er (verkar inte bli några överraskningar!?):

Kommer bli bänkar längs huvudgatan, så folk har nånstans att sitta under showerna!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-01, 18:50   #212
tjalle
Medlem

Reg.datum: May 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till tjalle Skicka ett meddelande via MSN till tjalle
Standard

He he , om man känner för att ut å panga lite så kan man åka dit .

Mvh... Anders
http://members.chello.se/tjalle/train1.html
tjalle besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-01, 19:22   #213
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Hej!!

Den gillade jag skarpt Påminner lite om High Chaparal i Småland...

MVH Kenneth
knebert besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-01, 19:57   #214
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev knebert

Hej!!

Den gillade jag skarpt Påminner lite om High Chaparal i Småland...

MVH Kenneth
Påmminer "VÄLDIGT MYCKET" om High Chaparal...
Där har man ju varit några gånger då man bor i närheten![8D]

Olaf Lindström, Olis

Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design...
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-01, 22:12   #215
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Meddelandet borttaget med hänvisning till Forumregler § 3.2

knebert besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-21, 14:52   #216
Macley
Senior Member

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Macley Skicka ett meddelande via MSN till Macley
Standard

Hejsan!
Hur går det Pierre?

Har du något mer att berätta om din rutt??

MVH Macley

Fyllde 14 den 27/6

Macley besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-21, 15:18   #217
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Hejsan Macley!

Jag jobbar sakta men säkert framåt. Har inte mycket att visa just nu, men här är ett par bilder:

Gammal 2003-07-21, 15:29   #218
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Är det någon som är bra på engelska och skulle vilja hjälpa mig?
Jag har skrivit readme på både svenska och engelska, men engelska versionen tror jag inte är bra?????

Svenska:

NEJ - Nedanby-Ekeberg Järnväg, består av två delar: Nedanby-Garnstad och Garnstad-Ekeberg. Den första delen har den mesta trafiken, flera gods- och persontåg trafikerar den sträckan dagligen. På den andra delen har godstrafiken nästan helt upphört och persontrafiken stäcker
sig endast till ett par tåg om dagen. I Nedanby finns en SJ-anslutning till Härnösand.

Betydligt mer trafik var det på 30- och 40-talet, då hela sträckan var en viktig järnvägslinje i norra Sverige. Då användes ånglok och Hilding Carlsson rälsbussar och några av dom finns idag bevarade av Garnstads veterantågsförening.

Idag sköts godstrafiken med T43 lok och persontrafiken med Y1 och Y7 rälsbussar. Växling sköts av en Z43:a. Tågen är målade mörkgrå och mörkblå och det färgschemat fick dom på slutet av 60-talet.

Jag började bygga denna rutt 21 mars 2003, utan att ha något datum när den skulle vara klar. Mitt mål var att göra en välfylld (mycket att se!) rutt, som var en försvenskning av JAPAN2. Rutten skulle föreställa en liten, privat järnväg, någonstans i Norrland, Sverige. I tror/hoppas jag har lyckats!?

Engelska:

NEJ - Nedanby-Ekeberg Jarnvag, are in two parts: Nedanby-Garnstad och Garnstad-Ekeberg. The first part have the most traffic, many trains travells that part every day. On the other part, the freight is almost gone and for the people, there are only a couple of trains a day. In Nedanby, can you find an SJ-connection to Harnosand.

There where much more traffic between 1930-1940. Then was the whole line a very important railroadline in the north of Sweden. Lots of steam locomotives and Hilding Carlsson railbuses where in use. Some of them are today in the hands of Garnstads museumtrain soceity.

Today the traffic is taken care of by using, T43 locomotives and Y1 and Y7 railbuses. For switching they use a Z43. The trains are painted darkgrey and darkblue and they got that colorscheme in the late sixties.

I started to build this route 21 mars 2003 without any release date, set. My goal was to make a very scenic, swedish version of JAPAN2. And to make the route look like a small private railroad, somewhere in Norrland, Sweden. I think/hope I have made it!?

Gammal 2003-07-22, 14:10   #219
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Hejsan!

Tänkte visa några före/efter bilder på Laglusta station eller Okoba, som orginalet heter.
OBS! Vinkeln på bilderna stämmer inte riktigt!

Före:

Efter:

Före:

Efter:

Nu har NEJ rutten fått en egen sida hos: http://www.banbyggarna.com/

Gammal 2003-07-22, 17:30   #220
Chessie System
Senior Member

Reg.datum: Nov 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Chessie System
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre

Är det någon som är bra på engelska och skulle vilja hjälpa mig?
Jag har skrivit readme på både svenska och engelska, men engelska versionen tror jag inte är bra?????

Svenska:

NEJ - Nedanby-Ekeberg Järnväg, består av två delar: Nedanby-Garnstad och Garnstad-Ekeberg. Den första delen har den mesta trafiken, flera gods- och persontåg trafikerar den sträckan dagligen. På den andra delen har godstrafiken nästan helt upphört och persontrafiken stäcker
sig endast till ett par tåg om dagen. I Nedanby finns en SJ-anslutning till Härnösand.

Betydligt mer trafik var det på 30- och 40-talet, då hela sträckan var en viktig järnvägslinje i norra Sverige. Då användes ånglok och Hilding Carlsson rälsbussar och några av dom finns idag bevarade av Garnstads veterantågsförening.

Idag sköts godstrafiken med T43 lok och persontrafiken med Y1 och Y7 rälsbussar. Växling sköts av en Z43:a. Tågen är målade mörkgrå och mörkblå och det färgschemat fick dom på slutet av 60-talet.

Jag började bygga denna rutt 21 mars 2003, utan att ha något datum när den skulle vara klar. Mitt mål var att göra en välfylld (mycket att se!) rutt, som var en försvenskning av JAPAN2. Rutten skulle föreställa en liten, privat järnväg, någonstans i Norrland, Sverige. I tror/hoppas jag har lyckats!?

Engelska:

NEJ - Nedanby-Ekeberg Jarnvag, are in two parts: Nedanby-Garnstad och Garnstad-Ekeberg. The first part have the most traffic, many trains travells that part every day. On the other part, the freight is almost gone and for the people, there are only a couple of trains a day. In Nedanby, can you find an SJ-connection to Harnosand.

There where much more traffic between 1930-1940. Then was the whole line a very important railroadline in the north of Sweden. Lots of steam locomotives and Hilding Carlsson railbuses where in use. Some of them are today in the hands of Garnstads museumtrain soceity.

Today the traffic is taken care of by using, T43 locomotives and Y1 and Y7 railbuses. For switching they use a Z43. The trains are painted darkgrey and darkblue and they got that colorscheme in the late sixties.

I started to build this route 21 mars 2003 without any release date, set. My goal was to make a very scenic, swedish version of JAPAN2. And to make the route look like a small private railroad, somewhere in Norrland, Sweden. I think/hope I have made it!?

Jag tog på mig friheten att ändra texten till dig. Annars är din engelska väldigt bra Pierre!

NEJ - Nedanby-Ekeberg Jarnvag, are in two parts: Nedanby-Garnstad och Garnstad-Ekeberg. The first part is heavy traffic, many trains travels thru this part every day. On the other part, the freight traffic is almost gone and for paggager traffic, there are only a few trains go by here a day. In Nedanby, can you find an SJ-connection to Harnosand.

There was much more traffic during the 1930-1940. The whole route was a very important railroad line in northern Sweden. Lots of steam locomotives and Hilding Carlsson railbuses where in use durning that period. Some of them are today in the hands of Garnstads museumtrain society.

Today the traffic is taken care of by using a T43 locomotive, Y1 and Y7 railbuses. For switching a Z43 is used. The trains livery color is dark grey and dark blue. They got sceme in the late sixties.

I started to build this route on the 21 of March 2003, without any release date set. My goal was to make a very scenic, swedish version of JAPAN2. And to make the route look like a small private railroad, somewhere in northen Sweden. Hope that I succeed it!?!

/Chessie System
Chessie Railroad System 1972 - 1986
"Gone but not forgotten"
Chessie System besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-22, 17:54   #221
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Tack för hjälpen, Chessie System!

Jag är väldigt osäker på engelska (har problem med vissa ord!). Men det finns väl ett annat ord för rälsbuss? Jag översatte det till railbus, men tror det finns ett bättre??????

Gammal 2003-07-22, 18:19   #222
Rogge
Medlem

Standard

Pierre, med all respekt för Chessie System´s översättning:

Översättningen innehåller dock några stavfel, bla "[u]paggager</u> traffic" som ju bör vara "passenger traffic". Eller "They got [u]sceme</u> in the late sixties" som väl bör vara "They got their colour scheme in the late sixties" eller så kan du skriva så här: "The locomotives and the rail buses got their colour scheme in the late sixties". Det finns även några andra stavfel i texten.

Översättningen av rälsbuss till rail bus är korrekt. Ordet rail bus särskrivs dock, det skrivs mao inte railbus.

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-22, 21:53   #223
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Stort tack, Rogge och Chessie System!
Nu ser den engelska readme texten mycket bättre ut.

Gammal 2003-07-22, 22:13   #224
Chessie System
Senior Member

Reg.datum: Nov 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Chessie System
Standard

Jag råka att klicka på "Post New Reply" knappen av misstag. Sen var det för sent att rätta till.

/Chessie System
Chessie Railroad System 1972 - 1986
"Gone but not forgotten"
Chessie System besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-23, 19:34   #225
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Några RE-bilder:

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Aktivitetspaket för Hisatsu Line Jolin MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 5 2003-03-11 15:48

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:39.